A weboldal további használatával Ön hozzájárul a sütik (cookies) tárolásához és a bejelentkezéshez szükséges személyes adatainak kezeléséhez.
Hozzájárulok
További információ
SVB közlemények
Légtér
Bejelentkezés
SVB közlemények
Közzétéve
Cím ▲
Starthely(ek)
Szöveg
2023.03.05
2023.03.06- 03.20: HHH Újlaki és Óbuda starthelyek karbantartása
Hármashatár-hegy
Kedves Pilóták! Idén tavasszal nagyobb karbantartási munkálatok lesznek ezeken a starthelyeken. Kérünk mindenkit, hogy fokozott odafigyeléssel startoljatok, hogy munkálatokat ne akadályozzuk és sérülés se legyen. Újlaki és Óbuda starthelyeinkre rendelkezünk minden szükséges engedéllyel és hozzájárulással, ahhoz hogy rendeltetésszerűen használjuk őket, valamint a most megkezdett karbantartási munkálatokra. Ez az első ütem, melyet következő évek téli időszakaiban tudunk folytatni. Ezt a folyamatot nagyon hosszú ideje tartó szakmai egyeztetés és felkészülés előzte meg, ami lehetővé tette a növények és állatok élőhelyeinek természetes és természetközeli területeinek megőrzése mellett biztonságos starthely kialakítását. FONTOS: Kérünk mindenkit, hogy starthelyen növényzet gyérítését senki se végezze önkényesen, előzetes egyeztetés nélkül. Az önzetlen társadalmi munka ugyan példaértékű és követendő magatartási forma, de jelen esetben a jó szándék ellenére kárt lehet vele okozni. Ez akár az engedélyünk visszavonását is jelentheti! A közelmúltban történt ágvágások maradványai Újlak és Óbuda starthely két oldalán fel van halmozva. Ezeket 2023.03.20 napjáig el kell távolítani! Egyelőre figyelmeztetést kaptunk, de ha nem távolítjuk el ezeket az ágakat, akkor visszavonásra kerülhet az engedélyünk! Az ágak elszállítására van rendszeresített megoldásunk. Aki tud az ágak elszállításban segíteni, azt kérjük jelentkezzen 🙂 (metszőollón kívűl más eszköz nem szükséges hozzá ) Ez nem azt jelenti, hogy ne szabadna a benövő ágakat visszavágni! Erre van lehetőség, sőt igény is, csak az nem mindegy MIT-MIKOR és HOGYAN gyérítünk. Ha bárki érez késztetést ilyen jellegű munkára, akkor kérjük jelezze felénk starthelyalap(kukac)googlegroups(pont)com címen, hogy tudjunk egyeztetni, mit szabad és mit nem. Így hosszútávon biztosított lesz az engedélyünk és a repüléshez szükséges feltételek is. Köszönjük a megértéseteket, mindenkinek a beletett munkáját ❤️ 🙂 ! SVB Ui: Újlaki DNy starthely továbbra sem legális starthely. 🙁
2024.01.07
2024.01.08 – 2024.03.01 és Óbuda starthely karbantartása
Hármashatár-hegy
Kedves Pilóták! Idén télen folytatódnak a munkálatok az Óbuda starthelyen. Kérünk mindenkit, hogy fokozott odafigyeléssel startoljatok, hogy munkálatokat ne akadályozzuk és sérülés se legyen. 2024. január 8 – január 12 napok között starthelyet egyáltalán nem lehet majd használni! Várhatóan később korlátozottan, de lehet majd startolni. Részletekről tájékoztatást fogunk közzétenni. Legkésőbb 2024 március 1 napjáig be kell fejezni a felújítást, de bízunk benne, hogy előbb elkészül. Óbuda starthelyeinkre rendelkezünk minden szükséges engedéllyel és hozzájárulással, ahhoz hogy rendeltetésszerűen használjuk őket, valamint a most megkezdett karbantartási munkálatokra. Ez lesz a II. ütem. Ezt a folyamatot nagyon hosszú ideje tartó szakmai egyeztetés és felkészülés előzte meg, ami lehetővé tette a növények és állatok élőhelyeinek természetes és természetközeli területeinek megőrzése mellett biztonságos starthely kialakítását. HHH – Óbuda önkéntes támogatás: Óbuda starthely felújításának II.ütemének költségét starthelyalap 50%-ban tudja finanszírozni. A megvalósításhoz szükséges hozzávetőlegesen további 1,500,000 Ft-ot önkéntes felajánlásokból tudjuk fedezni. Mindenki a saját szövetségén keresztül (regisztrációs felületen) tud támogatást felajánlani. (Az itt felajánlott összeget SVB csak HHH – Óbuda költségeire fordíthatja. ) Köszönjük mindenkinek, aki munkával vagy anyagiakban hozzajarul. Ágvágás starthelyeken: FONTOS: Kérünk mindenkit, hogy starthelyen növényzet gyérítését senki se végezze önkényesen, előzetes egyeztetés nélkül. Az önzetlen társadalmi munka ugyan példaértékű és követendő magatartási forma, de jelen esetben a jó szándék ellenére kárt lehet vele okozni. Ez akár az engedélyünk visszavonását is jelentheti! Az ágvágások maradványait Újlak és Óbuda starthely két oldalán tilos felhalmozni! Ez nem azt jelenti, hogy ne szabadna a benövő ágakat visszavágni! Erre van lehetőség, sőt igény is, csak az nem mindegy MIT-MIKOR és HOGYAN gyérítünk. Ha bárki érez késztetést ilyen jellegű munkára, akkor kérjük jelezze felénk starthelyalap(kukac)googlegroups(pont)com címen, hogy tudjunk egyeztetni, mit szabad és mit nem. Így hosszútávon biztosított lesz az engedélyünk és a repüléshez szükséges feltételek is. Köszönjük a megértéseteket, mindenkinek a beletett munkáját ❤️ 🙂 ! SVB
2021.10.01
Bekölce starthely – tudnivalók
-
Kedves Pilóták! A bekölcei starthelyek használatához szeretnénk néhány fontos információt megosztani, és kérni titeket ezeknek a szabályoknak a betartására. A terület magántulajdon, de a tulajdonos hozzájárult a használatához, de ha hosszútávon szeretnénk használni (és nagyon szeretnénk!), akkor szükség van arra, hogy szívesen látott vendégek legyünk ott. Ezért a lent leírtakra mindenképp figyeljetek. Szabályok: Semmiképp se parkoljatok a tanyához bevezető útra, és ha lehet a tanyát se látogassátok meg. A másik oldalt a zölddel jelzett területen nagyjából 3 autó elfér, a többi autóval ne itt, hanem máshol parkoljatok, a Kresz szabályainak megfelelően (még akkor is, ha ez nehézkes, vagy sétálni kell miatta). A pirossal jelzett területre szintén ne parkoljatok. Ne menjetek fel autóval a starthelyre, és a domboldalra se. Siklóernyőzni, gyakorolni lehet, de autókat és nyomokat nem szeretne látni a saját területén. Azt mondta a tulajdonos, hogy a jövőben megpróbál még néhány parkolóhelyet kialakítani, akkor azt is lehet majd használni, megköszönni. Mivel eddig még nem járt ide nagy tömeg, nem annyira ismerik a siklóernyősöket, kérünk mindenkit, hogy viselkedésével jó képet alakítson ki a helyiekben, kultúráltan, illedelmesen viselkedjünk a velük, és különösen a tulajdonossal, hogy szívesen látott vendégek legyünk. Még nem voltunk lent személyesen, így csak az előzetes kéréseket tudjuk leírni, amint lesz ennél pontosabb, vagy további információ, arról tájékoztatni fogunk Titeket! Ha ezzel vagy bármelyik starthellyel kapcsolatosan kérdéseitek vannak, nyugodtan forduljatok az SVB-hez: Email: starthelyalap@googlegroups.com Tel: Jenes Győző (+36309534892) Köszönettel – SVB
2021.10.18
Bér-hegy starthely – helyzetjelentés
Bér-hegy
Kedves Pilóták! Örömmel értesítünk titeket, hogy Bérhegy starthely legális használatához szükséges első és legfontosabb lépés megtörtént, azaz közös érdekek mentén együttműködési megállapodást kötött – a Honvédelmi Sportszövetség tagjaként – a Griff SC és a MH Bakony Harckiképző Központ. Számos egyéb engedélyt és hozzájárulást kell még beszerezni ahhoz, hogy valójában is tudjuk használni a starthelyet. Bízunk benne,hogy ezen dokumentumok még idén megszületnek. Erről külön tájékoztatást fogunk közreadni. Tekintettel arra, hogy starthely és közvetlen környezete aktív lőtérként működik, ezért használata erős szabályokhoz lesz kötve. Tudomásul kell vennie mindenkinek, hogy Magyar Honvédség területén ezek a „játékszabályok”. Honvédség mindaddig partnerként támogatja sportunkat, amíg mi is partnerként viselkedünk és elfogadjuk a használat feltételeit és betartjuk a szabályokat. Szabályokról egyelőre annyit tudunk biztosan, hogy kötelező regisztráció és napi létszám limit is lesz. 🙁 A részletekről az összes engedély beszerzése után tudunk tájékoztatást adni. Szerettük volna országos szövetségeink (HFFA/SIRESZ) összes tagja részére biztosítani Bérhegy starthelyen a repülést, de erre nem volt lehetőségünk. Jelen megállapodás értelmében Honvédelmi Sportszövetséghez tartozó Griff SC rendes és pártolói tagjai használtatják. Ez annyit jelent, hogy Szársomlyó starthelyhez hasonlóan tudunk majd jogot szerezni a legális repüléshez, de kicsit szigorúbb feltételekkel. Bízunk benne, hogy még idén használhatjuk Bérhegyet. 🙂 Köszönjük Griff SC-nek a közbenjárást és hogy vállalta starthelyhasználat koordinálásával járó teljes adminisztrációt. SVB
2018.05.07
Csobánc szezonnyitó előtti starthelytisztítás
Csobánc
Május 19. szombatra szervezzük a Csobáncra a 5. starthely tisztító napot (eső esetére tartaléknap: május 26.) A munkát akkor tudjuk elvégezni ha legalább 20-25-en leszünk. Szerszámra is szükség lenne, damilos fűnyíró legalább 5-8 kellene, ha van hozzá csillag akkor azzal és néhány vasvilla is elkelne. A fűnyírókba benzin, olaj, damil, a dolgozóknak üdítő és ennivaló biztosítva starthelyalapból. Találkozó Diszel községi temetőnél, május 19-én, reggel 8 órakor. A kocsikat itt is lehet hagyni, az embereket és a szerszámokat én szállítom fel a kápolnáig,vagy aki akar az északi utolsó pincéig feljöhet kocsival itt kb 8-10 autó részére található parkolóhely, kb ¼ 9-kor érek fel ide,a megbeszélés itt történik, várjon meg mindenki mert a cuccokat fel is kell cipelni a hegyre, kérek mindenkit önállóan ne kezdjen dolgozni.. Akinek a telefonszáma megvan nekem annak sms-t is fogok küldeni Ernyőt senki se hozzon. A szervezéshez és a kaja miatt(vega kaját előre jelezni) előzetesen szükséges a várható létszám ismerete,lehetőleg 05.16-ig jelezzetek vissza. Jelentkezés e-mailben – lehetőleg telefonszámmal: bibakft kukac gmail.com Czuczai György Biba
2024.11.09
Csóka-hegy és Orond engedély
Csákberény - Orond, Csóka-h...
Kedves Pilóták! Megkaptuk az engedélyt a Vértes déli oldalán lévő starthelyekre, a starthelyek adatlapján megtekinthető. A DINPI - minden igyekezetünk és érvelésünk ellenére - ragaszkodik a 10 fős napi létszámkorláthoz a 2+1 starthely esetén, melynek ellenőrizhetősége feltételként van megjelölve az engedélyben. Tudjuk, hogy a 10 fő nagyon kevés, majdnem betarthatatlan, mégis azt kérik, hogy a jelenlegi engedély értelmében - immár a regisztrációs felületen keresztül ellenőrizhető módon - tegyünk egy időszakos próbát, melynek végén lehet értékelni a starthelyek állapotjavulását (vagy -romlását), és esetleg a jövőben megemelhetővé válik ez a létszámkorlát. Próbáltuk elérni, hogy legyen dinamikusan (a DINPI által) állítható létszámkorlát, mely igazodik a starthely aktuális állapotához, a vadállomány jelenlétéhez, stb. (ez a starthelyek.hu rendszerben lefejleszthető lenne), akár olyan módon is, hogy adott ideig nincs létszámkorlátozás, viszont ha a starthely állapotromlása indokolja, akár időszakosan le tudják zárni azt. Egyelőre ezt sem sikerült elérnünk, talán a próbaidőszakot követően újra lehet tárgyalni. Kérjük együttműködő segítségeteket a most megszerzett engedélyben foglaltak elfogadásában és betartásában! Ha együttműködő és tisztelettudó hozzáállást tanúsítunk, sokkal több remény van kedvezőbb feltételekről tárgyalni. A regisztráció a starthelyekre 3 nappal előtte nyílik meg. A rendszer (bejelentkezés utáni) főoldalára kikerült egy áttekintő táblázat a napi telítettségről - ezekre kattintva egyből az adott starthely adott napi regisztrációs felülete nyílik meg. (Ez persze működik a főmenü Regisztrációk menüjét használva is, csak úgy több kattintás.) Ha regisztráltál egy napra, zöld színű lesz a főoldalon a cella. Ha várólistára kerültél, piros színű. Kérjük, hogyha megérkeztél a starthelyre, az "Itt vagyok" gombra kattintva jelezd, hogy megjelentél! Kérjük, ha mégsem mész repülni, regisztrációdat mindenképp töröld a sor végén található piros "kuka" gombbal! Ezzel mások számára helyet szabadítasz fel. Köszönjük együttműködéseteket! SVB
2023.09.05
Epöl és Máriahalom
Epöl, Máriahalom
Kedves oktatók, pilóták! Epöl és Máriahalom területére vonatkozóan érkezett felénk a Gyermelyi ZRT. fővadászától (Erdélyi Tamástól) egy kérés, hogy legyünk kedvesek most szeptemberben 9 óra előtt és 17 óra után ne tartózkodjunk a területeken, mert most van a szarvasbőgés ideje és az Epöli és Máriahalmi önkormányzatok kérésére külföldi turista csoportokat vezetnek a területre a szarvasok bőgését hallgatni, rituális nászukat megfigyelni. Ez nem egy új szabályozás de szépen megkértek minket erre, igyekezzünk ezt figyelembe venni, talán ezzel segítve az esetleges későbbi együttműködésünket hasonló társaságokkal is. Nem rendelnek el tiltást a siklórepülők részére, de kérnek arra, hogy mi is alkalmazkodjunk hozzájuk és mindenkinek legyen kivitelezhető a tevékenysége ebben a hónapban is! SVB
2021.03.24
Fedémes – 2021.03.23
Fedémes
Kedves Siklóernyős Pilóták! Hétfőn sikerült bejárni a terepet a helyi természet őrrel, és megegyezni a kivitelezővel együtt azokban a feladatokban, és elvégzésükben, amire még szükség van ahhoz, hogy használhassuk a területet, és ezeket a munkálatokat a terület tulajdonosa is jóváhagyta. A héten csütörtökön elkezdődnek a munkálatok gépekkel a megbeszéltek szerint, viszont néhány feladatnál jó lenne kétkezi segítség. Ha valaki szivesen segitene, az kérjük jelentkezzen (starthelyalap(kukac)googlegroups.com), nagyjából 4-5 embernek lenne egy félnapos feladat, ásás, kapálás. A területet használhatjuk az engedély megérkeztéig, ezt a tulajdonos és a természetőr is jóváhagyta, viszont a következő FONTOS szabályokat be kell tartani, ha hosszútávon szeretnénk használni a területet: az engedély megérkeztéig az oktatók se menjenek fel autóval a terepre (remélhetőleg utána lesz néhány autóra felhajtási engedély) ha valakinek muszáj felmennie valamilyen munkálat stb. miatt, akkor semmiképp se térjen le a régen használt földútról, most hétvégén is látott a tulajdonos sárba ragadt autót, nem is az úton, hanem mellette, ezek veszélyeztetik a területhasználatunkat a legnagyobb mértékben a leszállóba vezető, kerülőutat se használjátok autóval, ez a tulajdonos külön kérése a starthelyre való felsétálás, és a leszállóból való visszasétálás közben, ne a meglévő keréknyomokat használjuk, mert ezeket a feladatunk visszafüvesíteni, hanem lehetőleg mellette sétáljanak vissza a növendékek ne maradjon szemét, cigarettacsikk a területen parkolni lent a falu végén a Natura tábla előtt, sok autó esetén még a faluban, a patak mentén vannak parkolóhelyek, legyetek tisztelettel a falubeliekre az őszi vadászszezonban 10-17 között lehet a starthelyen tartózkodni, egyébként napkelte és napnyugta között lehetséges minden további szokásról, és fontos tudnivalóról, szabályról érdemes a helyi klubnál tájékozódni Kérjük ezeknek a szabályoknak a betartásával őrizzük meg a békés és együttműködő viszonyt! Amint megkapjuk a természetvédelmi engedélyt, egy ennél pontosabb starthelyrendet és szabályzást szeretnénk kialakítani Laci bácsival együtt. Az eddigi munkálatokért nagy köszönet jár Kállay Csongornak, aki segített a tárgyalásoknál, köszönet Bozó Olivérnek a terület tulajdonosának, aki ingyen rendelkezésünkre bocsájta a területet, a Bükki Nemzeti Parknak, aki segít abban, hogy a természetvédelmi szabályoknak megfelelően használhassuk a területet és mindazoknak a pilótáknak, segítőknek, akik munkájukkal rendbe tették a területet, és tettek azért, hogy továbbra is mindenki használhassa a Fedémesi Oktató Terepet! Köszönjük! SVB
2021.03.19
Fedémes – helyzetjelentés
Fedémes
Kedves Pilóták! Sokféle hírt és kommentet lehetett olvasni a különböző fórumokon, és ezekről mi is csak közvetve értesültünk, de talán jobb ha tudja mindenki, hogy mi a helyzet az ország egyik legfontosabb oktató helyével kapcsolatosan. Az előző év végén Natura 2000 besorolása lett a területnek, ami néhány következménnyel jár együtt, de nem feltétlenül jelenti azt, hogy ne lehetne használnunk a területet siklóernyőzésre. Azért, hogy továbbra is legálisan lehessen használnunk a területet, két fronton indultak tárgyalások, a Szövetségek a Bükki Nemzeti Park vezetőjével, míg Laci bácsiék a helyi természet őrrel és a tulajdonossal kezdték meg a beszélgetéseket. Ez a két szál most tavasszal találkozott. Laci bácsiék megegyeztek a helyiekkel, és ezt a megállapodást követve kértünk engedélyeket, egy kivétellel, a létszám korláttal. A másik probléma, hogy a Fedémesi klub – rajtuk kívül álló okok miatt – de nem tudott beadni engedélykérelmet, így ezt mindenképp a Szövetségeknek kellett intézni, ezért folytattuk mi a megkezdett munkát. Az előzetesen megbeszélt 20-30 fős létszám korlátot nem láttuk kivitelezhetőnek és működőképesnek, állandó konfliktusokat szült volna, hogy ki regisztrált, ki nem, nyilván problémát jelentett volna, ha a helyiek nem tudnak menni, mert mások beregisztráltak előttük, valamint ilyen kevés pilótával nehezen finanszírozhatónak tartottuk a starthelyet. Így Laci bácsival és Veronikával egyeztetve újra tárgyaltunk a Nemzeti Park vezetőivel és helyi természetőrével, valamint Bozó Olivér a terület gazdája is fogadott minket egy újabb megbeszélésre. Így most sikerült szóban megállapodni a létszámkorlát nélküli területhasználatról. A múlt héten már be lett adva a kérelem, várjuk a hivatalos értesítést. Jelenlegi feladat, hogy a domboldalban ütött sebeket (felszállító autók keréknyomai) eltüntessük, még márc. 30 előtt. A pontos feladatot egyeztettük Bozó Olivérrel és a Nemzeti Park minden munkatársával, és ehhez keresünk most valakit, aki elvállalja, mindenkit megkérdeztünk, aki tud segíteni, és ha valakinek van ötlete örömmel várjuk. Végül elmondanám, hogy a legelső kérelmet kivéve az összes feladatnál egyeztettünk Laci bácsival és Veronikával, folyamatos a párbeszéd, konstruktív az együttműködés és úgy gondolom, hogy közös a cél, egy bárkában evezünk. Szeretnénk, hogy Fedémes megmaradjon olyannak, amilyen volt, és természetesen ezt Laci bácsival együtt értjük. Ha valakinek kérdése van, szívesen állunk rendelkezésre, telefonon, emailben, de sajnos a Facebook összes oldalát, csoportját mi sem tudjuk követni. SVB – Közös Siklóernyős Starthelybizottság – Jenes Győző
2021.12.24
Fedémesi gyakorló terület elvesztése
Fedémes
Az SVB hosszú és részünkről kompromisszumra nyitott tárgyalása nem vezetett eredményre, a terület tulajdonosa elfogadhatatlan feltételeket szabott a terület használatára. Amit az SVB, a delegáló szervezetek elnökségének egyetértésével, nem fogadott el. ” 1. Az eddigi megállapodások folyamatos egyoldalú megszegése miatt az egyesület egy egyszeri 2.000.000 Ft-os díjat fizessen meg Bozó Olivér részére. A jelen felsorolásban foglalt szabályok elfogadása esetén a fizetési feltételek (készpénz, átutalás) és a jogcím pontosításra is kerülnek. 2. A tárgyi terület használatáért a tárgyévet megelőző év november 30-ig 500.000 Ft/év használati díjat köteles fizetni az egyesület, amely kizárólag a terület használatára jogosítja fel az egyesületet, egyéb plusz jogosultságot nem foglal magában. 3. A Natura 2000 terület okán semmilyen járművel nem lehet a dombra felmenni, az autókat Fedémes falu közigazgatási határánál kell hagyni. 4. A mindenkori naplementét megelőző 2 órával a hegyről le kell jönni, a területet el kell hagyni. 5. Az eddigi sok évi alaptalan, jogtalan rágalmak okán Zsédey Lászlónak tilos a terültre mennie. 6. Bármely közösségi média felületen Bozó Olivér és hozzátartozóinak a megemlítése a siklóernyőzéshez kapcsolódóan tilos. A pontok bármelyikének csupán egyszeri megsértése is a terület használatának végleges megszűntetését vonzza magával. Mivel tudott, hogy a területet nem csak az egyesületi tagok használják, az u.n „illegális” siklóernyősökre is vonatkoznak a fenti kritériumok.” Részünkről sem a sérelmi díj, sem a megállapodás megszüntetésre vonatkozó feltételei, mivel azok a szövetségek által nem kontrollálhatóak, nem volt vállalható. Az SVB továbbra is nyitott, egy a felek megegyezését lehetővé tevő feltétel rendszerről történő tárgyalásra. Azonban jelenleg mindenkit tájékoztatunk, hogy a terület használatát lehetővé tevő egyezség nem jött létre, így mostantól nincs engedélyünk a belépésre, ne használjátok a területet.
2021.07.27
Fedémes közlemény – 2021 Nyár
Fedémes
Kedves Pilóták! A Fedémesi tanulódombokra megérkezett a nyár elején az engedély, amit akkor publikáltunk, de talán sok félreértés van ezzel kapcsolatosan, így néhány dolgot szeretnénk tisztázni. A terület látogatható, használható, lehet repülni. Néhány háttér információ: Tulajdonosi oldal: A terület nagyobbik részének tulajdonosa Bozó Olivér ingyen a használatunkra bocsátja a területét, annyit kér, hogy az évi egyszeri kaszáltatás költségét fizessék ki a szövetségek, ami úgy gondoljuk, hogy több mint méltányos. A kisebb részéért pedig fizetünk egy évi használati díjat, mindkettő időben rendezve lesz. Amiket a területeken rendezni kellett, vagy el kellett távolítani, azok a Natura 2000-es terület feltételei, amikről nem tehetnek a tulajdonosok. Azt gondoljuk, hogy aki ezek után a tulajdonosok ellen beszél, az nem segíteni, hanem ártani szeretne Fedémes ügyének, mindezektől a Szövetségek elhatárolódnak. Természetvédelmi oldal: Az engedély szerint a tavaszi időszakot leszámítva lehet repülni, viszont egyszerre maximum 20 siklóernyő használhatja a területet, viszont ez nem zárja ki, hogy többen fent legyenek a dombon. Így egészen biztosan tudja minden egyéni pilóta használni, akár 1-2 iskola mellett is, ha össze tudunk fogni. Aki odamegy figyeljen arra, hogy ne legyen több ernyő kiterítve mint a megadott létszám. A jelenlegi állapotot látva nem szokott ebből probléma lenni. Ősszel lesz egy bejárás a természet őrökkel, és akkor lesz lehetőség újratárgyalni az engedély feltételeit. Abban bízunk, hogy akkor sikerült jobb feltételekben megegyezni. Amire oda kell figyelni: Autóval senki sem mehet fel! Ne tapossunk ki utakat! Tartusk be a létszámkorlátozást! Ne szemetelj! Akinek segítő szándékú ötlete, tanácsa van, azt kérjük, hogy írják meg nekünk: starthelyalap@googlegroups.com címre, de kérjük, hogy ne a facebookon kezdeményezzenek kommentháborút, mert ezek sokat ártanak a területhasználati lehetőségeinken. SVB – Közös Starthely Bizottság
2021.03.25
LHHH – cserjeirtás 2021.03.27
Hármashatár-hegy
Kedves Pilóták! A mai napon SVB szervezésben 5 pilótával próba cserjeirtást végeztünk 9fa starthelyen. Mint az köztudott, közel 10 éve nem volt kitakarítva a tanulódomb. Az összes engedély és hozzájárulást a mai napra sikerült megszerezni. Ezen felbuzdulva, hogy tervezni tudjunk a jövőben, ad hoc kis csapattal és egy marék kéziszerszámmal kimentünk, hogy lássuk a jövőbeli cserjeirtás logisztikáját. Ezúton is köszönjük a résztvevő pilótáknak a segítséget. Nagyjából 9 körül, az alábbi párbeszédekkel kezdtük a munkálatokat: ”akkor ti rutinosak vagytok, vigyétek ami kell… Aha de azért beszéljük át hogy pont ezt a típust hogy kell használni…” ”ez mi a fa**om rajta?” ”Te, ezt nem kéne valahogy bekapcsolni?” ”hátrafelé fogsz vágni?, ha nem akkor fordítsd meg a markolatot…” ”ebbe nem kéne olaj?” Ahhoz képest hogy reggel így kezdtünk, egész jól haladtunk és jelentős területet sikerült kivágni. Sőt a láncfűrészeket és motoros kaszákat sem tettük tönkre 🙂 , valamint mindenkinek megmaradt az összes végtagja. Engedély szerint a levágott cserjéket le kell termelni a területről, majd le kell darálni. Az összehordás hatalmas kihívás, de még kevéske létszámmal és hősies bírkozással is sikerült a tüskés bozót nagy részét kihúzni a földút mellé. Mivel a cserjeirtást engedély szerint március 30-ig kell befejezni, így szombaton folytatnunk kell a munkálatokat. És mivel nem igazán lesz távidő, így sok-sok pilótát várunk, hogy társadalmi munka keretében a maradék cserjét levágjuk és összehordjuk. A letermelt anyag aprítását megtehetjük 30-a után, de rövid időn belül el kell végeznünk. Ám ez egy másik történet lesz nagyobb létszámmal, bográccsal … Ezért , aki ráér 03.27. szombaton (akár 1-2 órára is ), azt sok szeretettel várjuk a helyszínen. Amit tudni kell: 9fa környezetében be szeretnénk fejezni az irtást és az összehordást. Ehhez lesznek motoros vágószerszámok és kezelők. Akinek esetleg lenne láncfűrésze, motoros kaszája vagy fejszéje és szívesen elhozná, azt megköszönnénk. Természetesen a gépekhez az üzemanyagot adjuk (1:40) Most szombaton vágóeszközönként kb. x3 ember lenne optimális a levágott bozót összehordásához. Ehhez korlátozott számban munkavédelmi kesztyűt tudunk biztosítani. Bozót kihúzáshoz tüskeállaó ruházat és védőszemüveg nem árt., pár védőszemüveget beszereztünk, de mivel nem ismert a létszám, nem biztos, hogy tudunk mindenkinek adni. Ha lesz elég ember, akkor Vöröskőváron szintén végeznénk egy tisztítást, bár a jelenlegi sávot most nem szélesítjük, mert arra nincs időnk. Kora télen viszont azt is kitakarítanánk, engedély lesz rá. Vöröskővárhoz is inkább sok-sok ember kell a letermelt bozót kihúzásához. Amennyiben valaki biztosan jönne, az kérem jelezze Barla Rolandnak (messengeren, vagy emailen rolandbarla@gmailpontcom. Aki meg csak véletlenül éppen arra jár, annak is nagyon fogunk örülni és fogunk tudni munkát adni 🙂 Nagyon fontos, hogy ha bárki március 30-ig, a szombati szervezésen felül ki tud menni a területre kérjük, hogy egyeztessenek valamelyik SVB taggal, hogy mit lehetséges az engedély alapján tiszítani. Szeretnénk a meglévő jó kapcsolatokat megőrizni a Dinpivel, engedélyesekkel és a terület vagyonkezelőivel, amihez fontos, hogy csak az engedélyezett területen történjen cserjeirtás. A levágott cserjéket ősszel, a Dinpi által engedélyezett anyaggal beinjektáljuk, hogy ne sarjadjanak ki újra. Persze addig azért fognak, de majd akkor megoldjuk ezt. Kora télre – várhatóan nyár végén meglesz az összes engedélyünk – időben meg fogunk tudni szervezni újabb irtást. Bárkinek kérdése lenne, keressetek minket az SVB csatornáin, a starthelyalap @googlegroupspontcom-on, a facebookon, vagy az SVB tagjait messengeren, telefonon, emailen. Köszönettel, SVB
2021.10.20
MINDENSZENTEK: Repülni vagy nem repülni?
Csolnok - Mókus-hegy
CSOLNOK – november 1-2. Kérjük NE repüljetek! Hosszú évek óta megszokott dolog, hogy november 1-jén (Mindenszentek) és 2-án (Halottak Napja) Csolnokon, a Mókus-hegyen nem repülünk siklóernyővel a temető közelsége és a felvezető utat szegélyező stációk miatt. Nem hivatalos tiltás ez, csupán egy emberi kérés a helyi lakosság részéről… Kérjük, tartsátok tiszteletben ezt a kérést, ezt a hagyományt, hogy a jövőben is megőrizhessük a jó kapcsolatot a helyiekkel, ezáltal Csolnok starthelyeit a siklóernyőzés számára! Sőt, szép gesztus, ha erre más helyszíneken is figyeltek…
2023.04.20
Nyikom engedély
Nyikom
Csatoltan letölthető a Nyikom Starthely és Nyikom Leszálló belépési engedélye.
2021.12.24
Óbuda leszálló
Hármashatár-hegy
Kedves Pilóták! Óbudán a lenti leszállót bekerítették, így az a leszálló mostantól nem használható, nem lehet oda leszállni. Figyeljetek és figyelmeztessétek egymást, biztosan lesz, aki nem követi online az eseményeket! A fenti leszállót használjátok, oda továbbra is van lehetőségünk leszállni. SVB
2021.11.15
Óbuda – leszálló
Hármashatár-hegy
Kedves Pilóták! Mindkét szövetség értesült az Óbuda starthely alatti leszálló Önkormányzati hasznosításáról. Mindannyiunk érdekképviseletében SVB és az érintett terület kezelője között egyeztetés van kilátásban a közeljövőben, annak érdekében, hogy megmaradó területet leszállóként használhassuk hosszútávon. Várhatóan pár héten belül be tudunk számolni fejleményekről. Próbálunk minden tőlünk telhetőt megtenni, de ha tudtok segíteni a témában, akkor kérlek írjatok az alábbi címre: starthelyalap(kukac)googlegroups(pont)com Köszönjük. SVB
2018.01.24
Starthelyalap 2018 – pályázati felhívás
-
A HFFA és a SIRESZ közös Starthely Vegyes Bizottsága (SVB) pályázatot hirdet a starthelyek 2018-ban történő kezelésére. A pályázat nyílt, azon részt vehet bárki és bármely szervezet, aki/amely szerepet kíván vállalni starthelyeink fenntartásában. Egy starthely kezelésére több együttműködni kész pályázó is jelentkezhet, mint ahogy egy pályázó több starthely üzemeltetését is vállalhatja. A Starthelyalapba befizetők idén is egységesen 2000 Ft/fő összeggel járulnak hozzá az erre a célra létrehozott szövetségi keretekhez, melyeket az SVB összevontan kezel. A pályázati rendszer dokumentumai a Starthelyalapba befizető személyek számára betekinthetők. A pályázatokat –az életszerűséget követve– év közben folyamatosan fogadjuk be és több ütemben fogjuk elbírálni. Kérjük az első ütembe tervezett pályázatokat 2018. március 5-ig benyújtani. Az addig beérkező pályázatok értékelését március 21-ig lezárjuk, és az eredményt közzétesszük. A támogatásként megítélt összegek mérlegelésekor folyamatosan tekintetbe vesszük az év folyamán később várható pályázatok és esedékes kifizetések (pl. Kalocsa) fedezetének biztosítását. A fenntartott keret és a Starthelyalapba érkező évközi befizetések együttesen képezik a pályázati rendszer fedezetét. Kiemelten támogatott célok: Közkedvelt starthelyeinken továbbra is általánosan támogatott minden a szolgáltatások fejlesztésére (pl. tájékoztató tábla, online szélmérő, kamera stb.) és a repülésbiztonság növelésére irányuló tevékenység. Az egységes tájékoztató táblák formai és tartalmi követelményeit a pályázókkal közösen fogjuk kialakítani. Meglévő online állomás fenntartására (adatkommunikáció, egész éves felügyelet) egységesen 20,000 Ft/év pályázható. Esetlegesen felmerülő javítások, pótlások aktualitás esetén egyedi elbírálás szerint kapnak támogatást. Az egyes starthelyek működtetésének és fejlesztésének finanszírozásán túl kifejezetten ösztönözzük új starthelyek felkutatását, kialakítását és berepülését. ’Új starthely’-nek tekintendő, az a starthely amelyik nem szerepel a starthely katalógusban. Vagy amelyik szerepel, de már használhatatlanná vált. Új helyek –akár csörlős akár hegyi starthelyek– felderítésére és próba berepülésére alkalmanként 10,000 forint pályázható akár utólagosan is, a következő feltételekkel. az alkalmat legalább a kitűzött találkozó előtt 24 órával meg kell hirdetni a ’Paraglider friends Hungary’ facebook csoportban; a pályázó feladata az érintett terület és légtér jogszerű használatát biztosítani; új starthelyenként legfeljebb két alkalom kaphat támogatást; az útról, a tapasztalatokról beszámoló kerül közlésre a találkozó meghirdetése helyén és erről értesítő emailt kap a starthely katalógus kezelője starthelyek@gmail.com. A pályázatok a starthelyalap@googlegroups.com címre nyújtandók be. Az emailben vagy annak mellékleteként beadott pályázatnak tartalmaznia kell az alábbiakat: a pályázó szervezet vagy személy megnevezése; székhelye/lakcíme; elérhetősége a pályázat tárgya: a kezelésre vállalt starthely(ek) / leszálló(k) megnevezése és földrajzi helye (kevésbé ismert hely esetén pl. GPS koordináta) új starthelynél a repüléssel, megközelítéssel, helyi viszonyokkal kapcsolatos tudnivalók a pályázat keretében vállalt szolgáltatások felsorolása pl.: igény szerinti kaszálás, széljelzők (szalagok vagy bulók) folyamatos biztosítása, akadálymentesítés (bokrok, árkok, buckák megszüntetése stb.), egyéb biztonság növelő vagy kényelmi szolgáltatások az éves, folyamatos teljesítéstől eltérő esetben: tervezett határidő a pályázott bruttó összeg a pályázó közvetlenül vagy közvetve számlaképes-e? korábbi évben támogatást nyert pályázónak a beadványt ki kell egészítenie egy beszámolóval a megelőző pályázatára kapott támogatás összegének a vállalt feladatok teljesítésére bontott felhasználásáról. Részvételével a pályázó elfogadja, hogy pályázata nyilvános, azt az SVB a befizetők számára betekinthetővé teszi és saját éves beszámolójának mellékletében hivatkozásként felhasználja. 2018. január 22. Starthely Vegyes Bizottság (SVB)
2019.01.22
Starthelyalap 2019 pályázat
-
2019. évi pályázati felhívás
2020.02.22
Starthelyalap 2020 pályázat
-
2020. évi pályázati felhívás
2021.01.17
Starthelyalap 2021 pályázat
-
2021. évi pályázati felhívás
2022.04.08
Starthelyalap 2022 pályázat
-
2022. évi pályázati felhívás Beadási határidő : 2022.05.01
2023.03.05
Starthelyalap 2023 pályázat
-
2023. évi pályázati felhívás Beadási határidő : 2023.05.01 Új határidő: 2023.07.30
2024.02.25
Starthelyalap 2024 pályázat
-
2024. évi pályázati felhívás Beadási határidő : 2024.05.01 Előző évi SVB 2023 Támogatások
2010.01.01
Starthely Vegyes Bizottság
-
A magyar siklórepülő starthelyekért A HFFA és a SIRESZ elnöksége közös megegyezéssel úgy döntött, hogy a 2010 évi pilótánként 2000 Ft starthelyalap befizetéseket egy közös alapba helyezi és ennek elosztásáról egy 2-2 fő delegáltból álló Starthely Vegyes Bizottság (SVB) döntsön és a támogatások elosztását a döntés alapján közösen végezzék el. Elérhetőségünk: starthelyalap(kukac)googlegroups(pont)com
2019.01.01
SVB 2018 Támogatások
-
Tájékoztató a 2018. évi Startalap felhasználásról
1
2
Következő ›
Utolsó »
1 - 25
az összesen
30
találatból