A weboldal további használatával Ön hozzájárul a sütik (cookies) tárolásához és a bejelentkezéshez szükséges személyes adatainak kezeléséhez. További információ

SVB közlemények

Közzétéve ▼ Cím Starthely(ek) Szöveg
Tick round green20 2025.01.14 A Starthelyekről - Siklóernyősöknek és leendő starthely Őrzőknek - Mik azok a starthelyek? Gyűjtőnéven “Starthelyek”-nek nevezzük azokat a fel- és leszálló területeket, amikminden starthely-alapot befizető tag számára használhatóak. Legális, azaz engedélyezett körülmények között, siklóernyővel esetleg sárkánnyal, a területre és az azzal összefüggő időjárási körülmények sajátosságaira vonatkozó szabályokat betartva elstartolhatunk róluk és leszállhatunk a hozzá tartozó leszálló területen. A legalizált fel-és leszálló területek dokumentációs feltételei: 1, Természetvédelmi engedély (Natura2000, védett, fok. védett, stb.) 2, Tulajdonosi /kezelői hozzájárulás (ha van kezelője) 3, Starthelyek, Őrzők, Feladatok és az SVB-vel való kapcsolat Bővebben: 1) A Természetvédelmi engedély: - A starthely / leszálló tulajdonosa/kezelője vagy a szövetségek együttesen kérik meg a területileg illetékes Hatóságtól. - A starthely közelében megalakult/tevékenykedő siklóernyős Egyesület, egy starthelyhez közel lakó, önkéntes munkát vállaló Pilóta-társ, később remélhetőleg csoport (Őrzők) - szükség esetén az SVB segítségével - járják ki az engedély megszerzéséhez a hivatalos utat. Mindegyik engedély és hozzájárulás tartalmaz feltételeket, amik be nem tartása az engedély visszavonását vagy az újra engedélyeztetés ellehetetlenítését vonja maga után. 2) A tulajdonosi/kezelői hozzájárulás megszerzésnek több módja van: - pl, Együttműködési megállapodás, hozzájárulás a tulajdonostól (tulajdoni lappal igazolva), hogy a feltételei betartása mellett (pontosan kik használhatják. pl. a HFFA és a SIRESZ tagjai, a terület pontos meghatározása, mikortól-meddig stb) használhatjuk a területet fel- ill. leszállásra, összecsomagolásra, autóval való parkolásra stb. Ezen az engedélyen, jó ha van két tanú is. - a terület bérlése a másik lehetőség. Tulajdonos lehet egy önkormányzat, cég, vállalat vagy magánszemély is. A bérleti szerződés mindig személyre szabott A Tulajdonosok hozzájárulása és a feltételek betartása az egyik legfontosabb teendő a starthelyek megtartása érdekében. Használhatóvá tétel a fel- és leszálláshoz: Ez kizárólag a starthelyek ápolását vállaló Tulajdonosok, Egyesületek, Klubok, Munka-csoportok (Work Teams) alias az Őrzők által tud létrejönni! Lehetőségek: - Együttműködési megállapodás kötése a tulajdonossal- általában ennek feltétele, hogy a területet lekaszálják vagy lekaszáltassák, rendben tartják, a repüléshez való szükséges eszközöket telepítsék (bulótartó, buló, szalagok stb) + egyéb feltételek és karbantartják, akik a tulajdonossal szerződnek. Szerződni általában egy Egyesület, Klub sokszor a két Szövetség együtt ill. külön-külön szokott. - Bérlés a Tulajdonostól- általában a bérelt területeken a tulajdonos a repüléshez szükséges feltételeket biztosítja (kaszálás, rendben tartás, buló telepítése, úthasználat, parkolás engedélye stb.) Szerződni általában egy Egyesület vagy a két Szövetség együtt, ill. külön-külön szokott. - Bérlés a tulajdonostól-több bérlő esetén észszerű és fontos egy kapcsolattartó csoport megalakítása, hogy a többiekkel könnyebb legyen az együttműködés, ezáltal jobban betarthatóak a szerződés feltételei! Szerződni általában egy Egyesület vagy a két Szövetség együtt, ill. külön-külön szokott. - Együttműködés a tulajdonossal szóbeli megállapodás alapján, a sportunk támogatására- Ez a használatba vételi forma a legsérülékenyebb, hiszen semmilyen ellenszolgáltatás nincs leírva feketén-fehéren. Ez bármikor visszavonható, minden következmény és kockázat nélkül. Ennél a lehetőségnél, nagyon oda kell figyelni arra, mit mond a tulajdonos. Sajnos, lesz a nagylelkűségének határa! A megállapodás létrehozására és megtartására általában csak egy Egyesület vagy egy Munka-csoport képes, akik önként vállalják a feladatot, ellenszolgáltatás nélkül, a pilóták és a sportunk támogatására, a tulajdonossal való jó viszony ápolása mellett. 3) Starthelyek, Őrzők: A Starthely-alapból csak olyan legális fel- és leszálló területet tudunk támogatni, ahol a két Szövetség minden tagjának elérhetővé válhat a repülés! Ezért létezik olyan starthely is, amit csak pártoló vagy rendes tagként tudunk használni pl a Szársomlyó ahol, a Blue Sky klub az Őrző! Kérünk, minden Siklóernyőst, segítsük abban a rendkívül szabályozott környezetben a Szársomlyói starthely megmaradását! Vannak, egyéb starthelyek is amiknek az Őrzői nem kértek támogatást a starthely-alapból, a náluk való vendég repüléseknél vegyétek fel velük a kapcsolatot vagy ha van, akkor a leírt szabályokat tartsd be, a szabálytalanság vagy nem megfelelő viselkedésünk miatt, ne veszítsük el a starthelyeinket! Mi a feladata az Őrzőknek? Az Őrzők a HÍD a helyi Lakosok, akár a helyi Önkormányzattal is hasznos jóban lenni, a Tulajdonos pl. az Állam, az engedélyt elősegítő természetvédelem pl. Nemzeti Park természetvédelmi őrei, a Kezelő pl. egy Erdészet emberei, a Siklóernyősök és az SVB között. Ez a Kapcsolattartás, a jó kapcsolat kiépítése a kulcsa a starthelyek megőrzésének!!! Konkrét feladatok, starthely ápolása a megengedettek szerint, kaszálás, öntözés, bulók, szalagok pótlása, telepítése, további fejlesztési javaslatok, amit jónak gondoltok és az engedélyek lehetővé teszik! Ebben is segítünk! A starthelyi munkákhoz lehet közösséget megkérni a segítségre,ezzel kevesebb lehet a költség- ha kéritek az SVB segít a hirdetésében! Frissíteni a starthelyek.hu-n az információkat - ehhez is lesz segítségetek az SVB work team-ből. Figyelmeztetni a Siklóernyősöket és az SVB-t mindenre, ami kockáztathatja a jó kapcsolat fenntartását a helyi lakosokkal vagy a fent említett emberekkel, hogy megoldást találjunk rá! Az SVB facebook oldalon is megosztjuk ezeket, ha kérés jön! Sőt, ha elegendő időnk van a szövetségeket is megkérhetik, hogy hírlevelet küldjenek ki stb. pl, Tardos, ha éppen jött egy kérés a gazdától, hogy kaszálás előtt, már csak kis helyet érintsünk taposással és inkább az úton rakjuk össze a cuccot, vagy Csolnok Halottak napján, ne ott repüljünk a temetőbe látogató gyászolók miatt stb. A starthely és leszálló engedélyeinek a kezelése, ha a szövetség kérte meg az engedélyt, nyomon követni a lejáratát és figyelmeztetni az SVB-t, hogy új engedély kérelmet adjon be. Ez nagy segítség! A felmerülő kisebb költségek miatt tudtok pályázatot írni az SVB-hez. A fejlesztésekről érdemes egyeztetni az SVB-vel előtte, hogy el tudunk-e különíteni rá pénzt az idei alapból és hogy a fejlesztés megéri-e ezt a költséget. és Év végén egy kis beszámolót írni, a vállat munkák alakulásáról, fejlesztésekről, felmerülő problémákról. Képekkel is bizonyítva a tagság felé, hogy elkészültek, amire a támogatást megkaptátok. Köszönjük az összes siklóernyős nevében! SVB
Tick round green20 2025.01.14 Az SVB működése - Starthely vegyes Bizottság- SVB Létrehívás: 2016 Megalakulás: A 2015 év végi közgyűlés által megszavazva, mindkét szövetségnél. Megalakulás oka? Leegyszerűsítette és olcsóbbá tette a starthely-alapok elosztását, biztosítva ezzel, hogy mindkét szövetség tagjai használhassák a starthelyeket. Megelőzni a már meglévő starthelyek elvesztését. Az így illegalitásba került helyeken való pénzbeli büntetések elkerülése. Elkerülni az akkor már külföldön népszerűvé váló, minden starthelyre külön kell fizetni minden Pilótának - rendszer kialakulását. Ez a sok kis pénz, tovább drágította volna a repülést a pilótáknak, párhuzamosan a starthelyet fenntartók munkáját nagyban nehezítette volna és mivel nem érte volna meg nekik a munka melletti sok plusz papírmunka a kevés támogatás ellenében, megszűnt volna a starthelyek karbantartása, illetve visszavonták volna a tulajdonosi hozzájárulásokat. Kik vagyunk? Elnökségi döntéssel megválasztott, önkéntes ellenszolgáltatás nélküli közös munkát vállalt Pilóták, akik eddig is a starthelyekkel foglalkoztak a szövetségekben. 2016 - Kardos István Siresz elnök, Zsolnai Péter Siresz elnökségi tag, Jenes Győző Hffa elnökségi tag, Gyócsi Brigitta Hffa volt elnökségi tag, még ebben az évben, Zsolnai Péter helyett Barla Roland Siresz tag lett a csoportban. 2020 - Kardos István hirtelen távozása miatt Fichtinger Gyula Siresz elnök, Barla Roland, Jenes Győző, Gyócsi Brigitta 2025 - Gyócsi Brigitta, Jenes Győző, Barla Roland és személycsere miatt Fichtinger Gyula helyett, idéntől Fűrész Dóra fogja tovább segíteni a munkát! 2024-ben az SVB köré gyűlt egy, a munkáinkat nagyban segítő SVB Munkacsoport, melynek tagjai Erdős Csanád; Bruszniczky Balázs; Keszthelyi Zoltán; Szabó Joe; Dallos Martin és Négyesi Otto. Köszönjük a segítségüket és Köszönjük a HFFA és a SIRESZ elnökségének, a támogatásukat! Vállalásunk? 1, Éves Starthely Pályázat kiírása, 2, Pályázatokhoz csatolt anyagok átnézése, bekérése és a támogatási összeg közös elbírálása, 3, Támogatások elosztása a két szövetség között létszám arányosan és a szövetségeket megkérni a kifizetésekre. Ennyi lenne, amit vállaltunk. Sajnos, ha csak ennyit tennénk, elfogytak volna a starthelyek. Emiatt plusz feladatokat vállaltunk magunkra az időnk, pénzünk, lehetőségeink felhasználásával. Problémák, amiken segíteni szerettünk volna pl. Zsúfolt starthelyek, Zsúfolt légtér stb 1, A meglévő starthelyek fejlesztése. Sok utánajárás, az engedélyek és hozzájárulások megszerzése- ahol nincs. A terület bejárása, a munkákra pályázat kiírás, más lehetőségek felmérése vagy maradt a kétkezi munka. pl. Újlaki starthely fejlesztés, HHH cserjeirtás A meglévő Starthelyek megtartása érdekében az év közben felmerülő hozzánk is eljutó problémák kezelése pl. megkeresések, szerződések, támogatási megállapodások létrehozása. pl. Csákberény, Csobánc, Óbuda ami sikeres volt vagy éppen sok órás Brainstormingok, ötletelések menteni a menthetőt. Sajnos, a végeredmény már nem rajtunk múlt, az addigra már elharapózott vagy szélsőséges helyzet miatt! pl. Fedémes és most Máriahalom A meglévő starthelyekre támogatást igénylőkkel a kapcsolattartás, az ígért fejlesztések nyomon követése. 2, Új legalizált starthelyek! Fel- és leszálló területek keresése, életre hívása több-kevesebb sikerrel! Az eredménytől függetlenül nagy munka ráfordítással! pl. Apc, Bér-hegy, Pilis-Éleskő, Naszály, Sárhegy Déli és Dk-i starthely és leszálló. 3, A tagság figyelmét felhívni a változásokra! Több csatornás információ áramoltatás (Honlap, Facebook oldal, megosztások a siklóernyős csoportokban, Szövetségi levelek) és egy állandó tájékozódási felület létrehozása (starthelyek.hu), ami elérthető mindenkinek. 4, A starthelyekkel összefüggő légtér változásokkal is foglalkozni kellett. A hosszú távú tervekkel Kardos István, Varga Norbi, Fichtinger Gyula foglalkozott, ami az alapja lett a Koordinált légterek megszületésének. Itt is köszönjük, a Légtér koordinátorok munkáját! Majd egy azonnal megoldandó probléma is felmerült! A gyors reagálás segítségével, Fichtinger Gyula, Farkas Szilárd, a Blue Sky csapata, valamint az MRLSZ közbenjárásával, sikerült megakadályozni a Szársomlyó starthely végleges elvesztését. 5, Mindig is megoldandó feladat volt a siklóernyősök biztonsága az egy légtérben repülőkkel, 2016-ban még az OGN rendszer támogatásával indult, mostanra a Szövetségek, az SVB és a Pilótatársaink segítségével próbáljuk még korszerűbbé tenni, hogy látszódjunk! Hogyan dolgozunk? Mindkét Szövetség 2-2 Pilótát bízott meg a starthely-alap kezelésével. Csak olyan legális, fel- és leszálló területet támogathatunk a Starthely-alapból, amit a Szövetségek minden starthely-alapot befizető tagja használhat. Minden döntés Egyhangú, kell legyen! Ha nem tudunk megegyezni, akkor a téma, fejlesztési lehetőség vagy starthely támogatási kérdés, visszakerül a Szövetségekhez. Az Elnökségi vagy Közgyűlési döntés meghozataláig. Új lendület és változások 2024 Sajnos, az élethelyzetek megváltozásával, egyre kevesebb időnk marad a plusz feladatokra, amik életben tartják, táplálják az egész rendszert! Segítséget kértünk tőletek, akik a starthelyeket használjátok-szeretitek és próbáljuk népszerűsíteni a "Fogadj Örökbe egy Starthelyet" projektet. Ez nagyon ígéretesen indul, már alakult is néhány régi és új starthelyre Őrző csoport! Ezzel egy időben érkezett segítség néhány Pilóta Társunktól, akik a háttér munkákban és az egyéb fejünkre tornyosuló feladatok elvégzésében, kis csoportokat alakítva hatalmas segítséget jelentenek!!! Hálásan köszönjük Erdős Csanádnak a starthelyek.hu rendszer létrehozását, ami a gerincét adja a starthelyek nyilvántartásának és a koordinált légterek igénylésének lehetőségét is létrehozta! Hálásan köszönjük, továbbá az SVB Munkacsoport tagjainak Bruszniczky Balázs, Keszthelyi Zoltán, Szabó Joe, Dallos Martin és Négyesi Ottó munkáját és a segítség felajánlását! Köszönettel, SVB
Tick round green20 2024.11.09 Csóka-hegy és Orond engedély Csákberény - Orond, Csóka-h... Kedves Pilóták! Megkaptuk az engedélyt a Vértes déli oldalán lévő starthelyekre, a starthelyek adatlapján megtekinthető. A DINPI - minden igyekezetünk és érvelésünk ellenére - ragaszkodik a 10 fős napi létszámkorláthoz a 2+1 starthely esetén, melynek ellenőrizhetősége feltételként van megjelölve az engedélyben. Tudjuk, hogy a 10 fő nagyon kevés, majdnem betarthatatlan, mégis azt kérik, hogy a jelenlegi engedély értelmében - immár a regisztrációs felületen keresztül ellenőrizhető módon - tegyünk egy időszakos próbát, melynek végén lehet értékelni a starthelyek állapotjavulását (vagy -romlását), és esetleg a jövőben megemelhetővé válik ez a létszámkorlát. Próbáltuk elérni, hogy legyen dinamikusan (a DINPI által) állítható létszámkorlát, mely igazodik a starthely aktuális állapotához, a vadállomány jelenlétéhez, stb. (ez a starthelyek.hu rendszerben lefejleszthető lenne), akár olyan módon is, hogy adott ideig nincs létszámkorlátozás, viszont ha a starthely állapotromlása indokolja, akár időszakosan le tudják zárni azt. Egyelőre ezt sem sikerült elérnünk, talán a próbaidőszakot követően újra lehet tárgyalni. Kérjük együttműködő segítségeteket a most megszerzett engedélyben foglaltak elfogadásában és betartásában! Ha együttműködő és tisztelettudó hozzáállást tanúsítunk, sokkal több remény van kedvezőbb feltételekről tárgyalni. A regisztráció a starthelyekre 3 nappal előtte nyílik meg. A rendszer (bejelentkezés utáni) főoldalára kikerült egy áttekintő táblázat a napi telítettségről - ezekre kattintva egyből az adott starthely adott napi regisztrációs felülete nyílik meg. (Ez persze működik a főmenü Regisztrációk menüjét használva is, csak úgy több kattintás.) Ha regisztráltál egy napra, zöld színű lesz a főoldalon a cella. Ha várólistára kerültél, piros színű. Kérjük, hogyha megérkeztél a starthelyre, az "Itt vagyok" gombra kattintva jelezd, hogy megjelentél! Kérjük, ha mégsem mész repülni, regisztrációdat mindenképp töröld a sor végén található piros "kuka" gombbal! Ezzel mások számára helyet szabadítasz fel. Köszönjük együttműködéseteket! SVB
Tick round green20 2024.02.25 Starthelyalap 2024 pályázat - 2024. évi pályázati felhívás Beadási határidő : 2024.05.01 Előző évi SVB 2023 Támogatások
Tick round green20 2024.01.07 2024.01.08 – 2024.03.01 és Óbuda starthely karbantartása Hármashatár-hegy Kedves Pilóták! Idén télen folytatódnak a munkálatok az Óbuda starthelyen. Kérünk mindenkit, hogy fokozott odafigyeléssel startoljatok, hogy munkálatokat ne akadályozzuk és sérülés se legyen. 2024. január 8 – január 12 napok között starthelyet egyáltalán nem lehet majd használni! Várhatóan később korlátozottan, de lehet majd startolni. Részletekről tájékoztatást fogunk közzétenni. Legkésőbb 2024 március 1 napjáig be kell fejezni a felújítást, de bízunk benne, hogy előbb elkészül. Óbuda starthelyeinkre rendelkezünk minden szükséges engedéllyel és hozzájárulással, ahhoz hogy rendeltetésszerűen használjuk őket, valamint a most megkezdett karbantartási munkálatokra. Ez lesz a II. ütem. Ezt a folyamatot nagyon hosszú ideje tartó szakmai egyeztetés és felkészülés előzte meg, ami lehetővé tette a növények és állatok élőhelyeinek természetes és természetközeli területeinek megőrzése mellett biztonságos starthely kialakítását. HHH – Óbuda önkéntes támogatás: Óbuda starthely felújításának II.ütemének költségét starthelyalap 50%-ban tudja finanszírozni. A megvalósításhoz szükséges hozzávetőlegesen további 1,500,000 Ft-ot önkéntes felajánlásokból tudjuk fedezni. Mindenki a saját szövetségén keresztül (regisztrációs felületen) tud támogatást felajánlani. (Az itt felajánlott összeget SVB csak HHH – Óbuda költségeire fordíthatja. ) Köszönjük mindenkinek, aki munkával vagy anyagiakban hozzajarul. Ágvágás starthelyeken: FONTOS: Kérünk mindenkit, hogy starthelyen növényzet gyérítését senki se végezze önkényesen, előzetes egyeztetés nélkül. Az önzetlen társadalmi munka ugyan példaértékű és követendő magatartási forma, de jelen esetben a jó szándék ellenére kárt lehet vele okozni. Ez akár az engedélyünk visszavonását is jelentheti! Az ágvágások maradványait Újlak és Óbuda starthely két oldalán tilos felhalmozni! Ez nem azt jelenti, hogy ne szabadna a benövő ágakat visszavágni! Erre van lehetőség, sőt igény is, csak az nem mindegy MIT-MIKOR és HOGYAN gyérítünk. Ha bárki érez késztetést ilyen jellegű munkára, akkor kérjük jelezze felénk starthelyalap(kukac)googlegroups(pont)com címen, hogy tudjunk egyeztetni, mit szabad és mit nem. Így hosszútávon biztosított lesz az engedélyünk és a repüléshez szükséges feltételek is. Köszönjük a megértéseteket, mindenkinek a beletett munkáját ❤️ 🙂 ! SVB
Tick round green20 2023.09.05 Epöl és Máriahalom Epöl, Máriahalom Kedves oktatók, pilóták! Epöl és Máriahalom területére vonatkozóan érkezett felénk a Gyermelyi ZRT. fővadászától (Erdélyi Tamástól) egy kérés, hogy legyünk kedvesek most szeptemberben 9 óra előtt és 17 óra után ne tartózkodjunk a területeken, mert most van a szarvasbőgés ideje és az Epöli és Máriahalmi önkormányzatok kérésére külföldi turista csoportokat vezetnek a területre a szarvasok bőgését hallgatni, rituális nászukat megfigyelni. Ez nem egy új szabályozás de szépen megkértek minket erre, igyekezzünk ezt figyelembe venni, talán ezzel segítve az esetleges későbbi együttműködésünket hasonló társaságokkal is. Nem rendelnek el tiltást a siklórepülők részére, de kérnek arra, hogy mi is alkalmazkodjunk hozzájuk és mindenkinek legyen kivitelezhető a tevékenysége ebben a hónapban is! SVB
Tick round green20 2023.05.31 Tájékoztató a 2022 évi támogatásokról - 2022. évi elszámolás
Tick round green20 2023.04.20 Nyikom engedély Nyikom Csatoltan letölthető a Nyikom Starthely és Nyikom Leszálló belépési engedélye.
Tick round green20 2023.03.22 Vértesszőlős leszálló Vértesszőlős Kedves Pilóták! Kérünk benneteket, hogy Vértesszőlős leszálló megközelítésekor, vagy kis magasságú repülés esetén a térképen jelölt területet kerüljétek el. A területen tartott állatok az alacsonyan repülő ernyősöktől megrémülnek. A terület tulajdonosai kedvelik az ernyősöket, de kérésük, hogy alacsonyan ne repüljünk a terület fölé az ott lévő állatok miatt. A békés egymás mellett élés jegyében tartsuk tiszteletben a kérésüket. A leszálló megközelítéséhez, még kezdőként is simán ki lehet kerülni a jelzett (igen kicsi) területet, ez senkinek nem okozhat gondot. Figyelmességeteket előre is köszönjük, SVB
Tick round green20 2023.03.05 2023.03.06- 03.20: HHH Újlaki és Óbuda starthelyek karbantartása Hármashatár-hegy Kedves Pilóták! Idén tavasszal nagyobb karbantartási munkálatok lesznek ezeken a starthelyeken. Kérünk mindenkit, hogy fokozott odafigyeléssel startoljatok, hogy munkálatokat ne akadályozzuk és sérülés se legyen. Újlaki és Óbuda starthelyeinkre rendelkezünk minden szükséges engedéllyel és hozzájárulással, ahhoz hogy rendeltetésszerűen használjuk őket, valamint a most megkezdett karbantartási munkálatokra. Ez az első ütem, melyet következő évek téli időszakaiban tudunk folytatni. Ezt a folyamatot nagyon hosszú ideje tartó szakmai egyeztetés és felkészülés előzte meg, ami lehetővé tette a növények és állatok élőhelyeinek természetes és természetközeli területeinek megőrzése mellett biztonságos starthely kialakítását. FONTOS: Kérünk mindenkit, hogy starthelyen növényzet gyérítését senki se végezze önkényesen, előzetes egyeztetés nélkül. Az önzetlen társadalmi munka ugyan példaértékű és követendő magatartási forma, de jelen esetben a jó szándék ellenére kárt lehet vele okozni. Ez akár az engedélyünk visszavonását is jelentheti! A közelmúltban történt ágvágások maradványai Újlak és Óbuda starthely két oldalán fel van halmozva. Ezeket 2023.03.20 napjáig el kell távolítani! Egyelőre figyelmeztetést kaptunk, de ha nem távolítjuk el ezeket az ágakat, akkor visszavonásra kerülhet az engedélyünk! Az ágak elszállítására van rendszeresített megoldásunk. Aki tud az ágak elszállításban segíteni, azt kérjük jelentkezzen 🙂 (metszőollón kívűl más eszköz nem szükséges hozzá ) Ez nem azt jelenti, hogy ne szabadna a benövő ágakat visszavágni! Erre van lehetőség, sőt igény is, csak az nem mindegy MIT-MIKOR és HOGYAN gyérítünk. Ha bárki érez késztetést ilyen jellegű munkára, akkor kérjük jelezze felénk starthelyalap(kukac)googlegroups(pont)com címen, hogy tudjunk egyeztetni, mit szabad és mit nem. Így hosszútávon biztosított lesz az engedélyünk és a repüléshez szükséges feltételek is. Köszönjük a megértéseteket, mindenkinek a beletett munkáját ❤️ 🙂 ! SVB Ui: Újlaki DNy starthely továbbra sem legális starthely. 🙁
Tick round green20 2023.03.05 Starthelyalap 2023 pályázat - 2023. évi pályázati felhívás Beadási határidő : 2023.05.01 Új határidő: 2023.07.30
Tick round green20 2022.04.08 Starthelyalap 2022 pályázat - 2022. évi pályázati felhívás Beadási határidő : 2022.05.01
Tick round green20 2021.12.24 Óbuda leszálló Hármashatár-hegy Kedves Pilóták! Óbudán a lenti leszállót bekerítették, így az a leszálló mostantól nem használható, nem lehet oda leszállni. Figyeljetek és figyelmeztessétek egymást, biztosan lesz, aki nem követi online az eseményeket! A fenti leszállót használjátok, oda továbbra is van lehetőségünk leszállni. SVB
Tick round green20 2021.12.24 Fedémesi gyakorló terület elvesztése Fedémes Az SVB hosszú és részünkről kompromisszumra nyitott tárgyalása nem vezetett eredményre, a terület tulajdonosa elfogadhatatlan feltételeket szabott a terület használatára. Amit az SVB, a delegáló szervezetek elnökségének egyetértésével, nem fogadott el. ” 1. Az eddigi megállapodások folyamatos egyoldalú megszegése miatt az egyesület egy egyszeri 2.000.000 Ft-os díjat fizessen meg Bozó Olivér részére. A jelen felsorolásban foglalt szabályok elfogadása esetén a fizetési feltételek (készpénz, átutalás) és a jogcím pontosításra is kerülnek. 2. A tárgyi terület használatáért a tárgyévet megelőző év november 30-ig 500.000 Ft/év használati díjat köteles fizetni az egyesület, amely kizárólag a terület használatára jogosítja fel az egyesületet, egyéb plusz jogosultságot nem foglal magában. 3. A Natura 2000 terület okán semmilyen járművel nem lehet a dombra felmenni, az autókat Fedémes falu közigazgatási határánál kell hagyni. 4. A mindenkori naplementét megelőző 2 órával a hegyről le kell jönni, a területet el kell hagyni. 5. Az eddigi sok évi alaptalan, jogtalan rágalmak okán Zsédey Lászlónak tilos a terültre mennie. 6. Bármely közösségi média felületen Bozó Olivér és hozzátartozóinak a megemlítése a siklóernyőzéshez kapcsolódóan tilos. A pontok bármelyikének csupán egyszeri megsértése is a terület használatának végleges megszűntetését vonzza magával. Mivel tudott, hogy a területet nem csak az egyesületi tagok használják, az u.n „illegális” siklóernyősökre is vonatkoznak a fenti kritériumok.” Részünkről sem a sérelmi díj, sem a megállapodás megszüntetésre vonatkozó feltételei, mivel azok a szövetségek által nem kontrollálhatóak, nem volt vállalható. Az SVB továbbra is nyitott, egy a felek megegyezését lehetővé tevő feltétel rendszerről történő tárgyalásra. Azonban jelenleg mindenkit tájékoztatunk, hogy a terület használatát lehetővé tevő egyezség nem jött létre, így mostantól nincs engedélyünk a belépésre, ne használjátok a területet.
Tick round green20 2021.11.15 Óbuda – leszálló Hármashatár-hegy Kedves Pilóták! Mindkét szövetség értesült az Óbuda starthely alatti leszálló Önkormányzati hasznosításáról. Mindannyiunk érdekképviseletében SVB és az érintett terület kezelője között egyeztetés van kilátásban a közeljövőben, annak érdekében, hogy megmaradó területet leszállóként használhassuk hosszútávon. Várhatóan pár héten belül be tudunk számolni fejleményekről. Próbálunk minden tőlünk telhetőt megtenni, de ha tudtok segíteni a témában, akkor kérlek írjatok az alábbi címre: starthelyalap(kukac)googlegroups(pont)com Köszönjük. SVB
Tick round green20 2021.10.20 MINDENSZENTEK: Repülni vagy nem repülni? Csolnok - Mókus-hegy CSOLNOK – november 1-2. Kérjük NE repüljetek! Hosszú évek óta megszokott dolog, hogy november 1-jén (Mindenszentek) és 2-án (Halottak Napja) Csolnokon, a Mókus-hegyen nem repülünk siklóernyővel a temető közelsége és a felvezető utat szegélyező stációk miatt. Nem hivatalos tiltás ez, csupán egy emberi kérés a helyi lakosság részéről… Kérjük, tartsátok tiszteletben ezt a kérést, ezt a hagyományt, hogy a jövőben is megőrizhessük a jó kapcsolatot a helyiekkel, ezáltal Csolnok starthelyeit a siklóernyőzés számára! Sőt, szép gesztus, ha erre más helyszíneken is figyeltek…
Tick round green20 2021.10.18 Bér-hegy starthely – helyzetjelentés Bér-hegy Kedves Pilóták! Örömmel értesítünk titeket, hogy Bérhegy starthely legális használatához szükséges első és legfontosabb lépés megtörtént, azaz közös érdekek mentén együttműködési megállapodást kötött – a Honvédelmi Sportszövetség tagjaként – a Griff SC és a MH Bakony Harckiképző Központ. Számos egyéb engedélyt és hozzájárulást kell még beszerezni ahhoz, hogy valójában is tudjuk használni a starthelyet. Bízunk benne,hogy ezen dokumentumok még idén megszületnek. Erről külön tájékoztatást fogunk közreadni. Tekintettel arra, hogy starthely és közvetlen környezete aktív lőtérként működik, ezért használata erős szabályokhoz lesz kötve. Tudomásul kell vennie mindenkinek, hogy Magyar Honvédség területén ezek a „játékszabályok”. Honvédség mindaddig partnerként támogatja sportunkat, amíg mi is partnerként viselkedünk és elfogadjuk a használat feltételeit és betartjuk a szabályokat. Szabályokról egyelőre annyit tudunk biztosan, hogy kötelező regisztráció és napi létszám limit is lesz. 🙁 A részletekről az összes engedély beszerzése után tudunk tájékoztatást adni. Szerettük volna országos szövetségeink (HFFA/SIRESZ) összes tagja részére biztosítani Bérhegy starthelyen a repülést, de erre nem volt lehetőségünk. Jelen megállapodás értelmében Honvédelmi Sportszövetséghez tartozó Griff SC rendes és pártolói tagjai használtatják. Ez annyit jelent, hogy Szársomlyó starthelyhez hasonlóan tudunk majd jogot szerezni a legális repüléshez, de kicsit szigorúbb feltételekkel. Bízunk benne, hogy még idén használhatjuk Bérhegyet. 🙂 Köszönjük Griff SC-nek a közbenjárást és hogy vállalta starthelyhasználat koordinálásával járó teljes adminisztrációt. SVB
Tick round green20 2021.10.01 Bekölce starthely – tudnivalók - Kedves Pilóták! A bekölcei starthelyek használatához szeretnénk néhány fontos információt megosztani, és kérni titeket ezeknek a szabályoknak a betartására. A terület magántulajdon, de a tulajdonos hozzájárult a használatához, de ha hosszútávon szeretnénk használni (és nagyon szeretnénk!), akkor szükség van arra, hogy szívesen látott vendégek legyünk ott. Ezért a lent leírtakra mindenképp figyeljetek. Szabályok: Semmiképp se parkoljatok a tanyához bevezető útra, és ha lehet a tanyát se látogassátok meg. A másik oldalt a zölddel jelzett területen nagyjából 3 autó elfér, a többi autóval ne itt, hanem máshol parkoljatok, a Kresz szabályainak megfelelően (még akkor is, ha ez nehézkes, vagy sétálni kell miatta). A pirossal jelzett területre szintén ne parkoljatok. Ne menjetek fel autóval a starthelyre, és a domboldalra se. Siklóernyőzni, gyakorolni lehet, de autókat és nyomokat nem szeretne látni a saját területén. Azt mondta a tulajdonos, hogy a jövőben megpróbál még néhány parkolóhelyet kialakítani, akkor azt is lehet majd használni, megköszönni. Mivel eddig még nem járt ide nagy tömeg, nem annyira ismerik a siklóernyősöket, kérünk mindenkit, hogy viselkedésével jó képet alakítson ki a helyiekben, kultúráltan, illedelmesen viselkedjünk a velük, és különösen a tulajdonossal, hogy szívesen látott vendégek legyünk. Még nem voltunk lent személyesen, így csak az előzetes kéréseket tudjuk leírni, amint lesz ennél pontosabb, vagy további információ, arról tájékoztatni fogunk Titeket! Ha ezzel vagy bármelyik starthellyel kapcsolatosan kérdéseitek vannak, nyugodtan forduljatok az SVB-hez: Email: starthelyalap@googlegroups.com Tel: Jenes Győző (+36309534892) Köszönettel – SVB
Tick round green20 2021.07.27 Fedémes közlemény – 2021 Nyár Fedémes Kedves Pilóták! A Fedémesi tanulódombokra megérkezett a nyár elején az engedély, amit akkor publikáltunk, de talán sok félreértés van ezzel kapcsolatosan, így néhány dolgot szeretnénk tisztázni. A terület látogatható, használható, lehet repülni. Néhány háttér információ: Tulajdonosi oldal: A terület nagyobbik részének tulajdonosa Bozó Olivér ingyen a használatunkra bocsátja a területét, annyit kér, hogy az évi egyszeri kaszáltatás költségét fizessék ki a szövetségek, ami úgy gondoljuk, hogy több mint méltányos. A kisebb részéért pedig fizetünk egy évi használati díjat, mindkettő időben rendezve lesz. Amiket a területeken rendezni kellett, vagy el kellett távolítani, azok a Natura 2000-es terület feltételei, amikről nem tehetnek a tulajdonosok. Azt gondoljuk, hogy aki ezek után a tulajdonosok ellen beszél, az nem segíteni, hanem ártani szeretne Fedémes ügyének, mindezektől a Szövetségek elhatárolódnak. Természetvédelmi oldal: Az engedély szerint a tavaszi időszakot leszámítva lehet repülni, viszont egyszerre maximum 20 siklóernyő használhatja a területet, viszont ez nem zárja ki, hogy többen fent legyenek a dombon. Így egészen biztosan tudja minden egyéni pilóta használni, akár 1-2 iskola mellett is, ha össze tudunk fogni. Aki odamegy figyeljen arra, hogy ne legyen több ernyő kiterítve mint a megadott létszám. A jelenlegi állapotot látva nem szokott ebből probléma lenni. Ősszel lesz egy bejárás a természet őrökkel, és akkor lesz lehetőség újratárgyalni az engedély feltételeit. Abban bízunk, hogy akkor sikerült jobb feltételekben megegyezni. Amire oda kell figyelni: Autóval senki sem mehet fel! Ne tapossunk ki utakat! Tartusk be a létszámkorlátozást! Ne szemetelj! Akinek segítő szándékú ötlete, tanácsa van, azt kérjük, hogy írják meg nekünk: starthelyalap@googlegroups.com címre, de kérjük, hogy ne a facebookon kezdeményezzenek kommentháborút, mert ezek sokat ártanak a területhasználati lehetőségeinken. SVB – Közös Starthely Bizottság
Tick round green20 2021.03.25 LHHH – cserjeirtás 2021.03.27 Hármashatár-hegy Kedves Pilóták! A mai napon SVB szervezésben 5 pilótával próba cserjeirtást végeztünk 9fa starthelyen. Mint az köztudott, közel 10 éve nem volt kitakarítva a tanulódomb. Az összes engedély és hozzájárulást a mai napra sikerült megszerezni. Ezen felbuzdulva, hogy tervezni tudjunk a jövőben, ad hoc kis csapattal és egy marék kéziszerszámmal kimentünk, hogy lássuk a jövőbeli cserjeirtás logisztikáját. Ezúton is köszönjük a résztvevő pilótáknak a segítséget. Nagyjából 9 körül, az alábbi párbeszédekkel kezdtük a munkálatokat: ”akkor ti rutinosak vagytok, vigyétek ami kell… Aha de azért beszéljük át hogy pont ezt a típust hogy kell használni…” ”ez mi a fa**om rajta?” ”Te, ezt nem kéne valahogy bekapcsolni?” ”hátrafelé fogsz vágni?, ha nem akkor fordítsd meg a markolatot…” ”ebbe nem kéne olaj?” Ahhoz képest hogy reggel így kezdtünk, egész jól haladtunk és jelentős területet sikerült kivágni. Sőt a láncfűrészeket és motoros kaszákat sem tettük tönkre 🙂 , valamint mindenkinek megmaradt az összes végtagja. Engedély szerint a levágott cserjéket le kell termelni a területről, majd le kell darálni. Az összehordás hatalmas kihívás, de még kevéske létszámmal és hősies bírkozással is sikerült a tüskés bozót nagy részét kihúzni a földút mellé. Mivel a cserjeirtást engedély szerint március 30-ig kell befejezni, így szombaton folytatnunk kell a munkálatokat. És mivel nem igazán lesz távidő, így sok-sok pilótát várunk, hogy társadalmi munka keretében a maradék cserjét levágjuk és összehordjuk. A letermelt anyag aprítását megtehetjük 30-a után, de rövid időn belül el kell végeznünk. Ám ez egy másik történet lesz nagyobb létszámmal, bográccsal … Ezért , aki ráér 03.27. szombaton (akár 1-2 órára is ), azt sok szeretettel várjuk a helyszínen. Amit tudni kell: 9fa környezetében be szeretnénk fejezni az irtást és az összehordást. Ehhez lesznek motoros vágószerszámok és kezelők. Akinek esetleg lenne láncfűrésze, motoros kaszája vagy fejszéje és szívesen elhozná, azt megköszönnénk. Természetesen a gépekhez az üzemanyagot adjuk (1:40) Most szombaton vágóeszközönként kb. x3 ember lenne optimális a levágott bozót összehordásához. Ehhez korlátozott számban munkavédelmi kesztyűt tudunk biztosítani. Bozót kihúzáshoz tüskeállaó ruházat és védőszemüveg nem árt., pár védőszemüveget beszereztünk, de mivel nem ismert a létszám, nem biztos, hogy tudunk mindenkinek adni. Ha lesz elég ember, akkor Vöröskőváron szintén végeznénk egy tisztítást, bár a jelenlegi sávot most nem szélesítjük, mert arra nincs időnk. Kora télen viszont azt is kitakarítanánk, engedély lesz rá. Vöröskővárhoz is inkább sok-sok ember kell a letermelt bozót kihúzásához. Amennyiben valaki biztosan jönne, az kérem jelezze Barla Rolandnak (messengeren, vagy emailen rolandbarla@gmailpontcom. Aki meg csak véletlenül éppen arra jár, annak is nagyon fogunk örülni és fogunk tudni munkát adni 🙂 Nagyon fontos, hogy ha bárki március 30-ig, a szombati szervezésen felül ki tud menni a területre kérjük, hogy egyeztessenek valamelyik SVB taggal, hogy mit lehetséges az engedély alapján tiszítani. Szeretnénk a meglévő jó kapcsolatokat megőrizni a Dinpivel, engedélyesekkel és a terület vagyonkezelőivel, amihez fontos, hogy csak az engedélyezett területen történjen cserjeirtás. A levágott cserjéket ősszel, a Dinpi által engedélyezett anyaggal beinjektáljuk, hogy ne sarjadjanak ki újra. Persze addig azért fognak, de majd akkor megoldjuk ezt. Kora télre – várhatóan nyár végén meglesz az összes engedélyünk – időben meg fogunk tudni szervezni újabb irtást. Bárkinek kérdése lenne, keressetek minket az SVB csatornáin, a starthelyalap @googlegroupspontcom-on, a facebookon, vagy az SVB tagjait messengeren, telefonon, emailen. Köszönettel, SVB
Tick round green20 2021.03.24 Fedémes – 2021.03.23 Fedémes Kedves Siklóernyős Pilóták! Hétfőn sikerült bejárni a terepet a helyi természet őrrel, és megegyezni a kivitelezővel együtt azokban a feladatokban, és elvégzésükben, amire még szükség van ahhoz, hogy használhassuk a területet, és ezeket a munkálatokat a terület tulajdonosa is jóváhagyta. A héten csütörtökön elkezdődnek a munkálatok gépekkel a megbeszéltek szerint, viszont néhány feladatnál jó lenne kétkezi segítség. Ha valaki szivesen segitene, az kérjük jelentkezzen (starthelyalap(kukac)googlegroups.com), nagyjából 4-5 embernek lenne egy félnapos feladat, ásás, kapálás. A területet használhatjuk az engedély megérkeztéig, ezt a tulajdonos és a természetőr is jóváhagyta, viszont a következő FONTOS szabályokat be kell tartani, ha hosszútávon szeretnénk használni a területet: az engedély megérkeztéig az oktatók se menjenek fel autóval a terepre (remélhetőleg utána lesz néhány autóra felhajtási engedély) ha valakinek muszáj felmennie valamilyen munkálat stb. miatt, akkor semmiképp se térjen le a régen használt földútról, most hétvégén is látott a tulajdonos sárba ragadt autót, nem is az úton, hanem mellette, ezek veszélyeztetik a területhasználatunkat a legnagyobb mértékben a leszállóba vezető, kerülőutat se használjátok autóval, ez a tulajdonos külön kérése a starthelyre való felsétálás, és a leszállóból való visszasétálás közben, ne a meglévő keréknyomokat használjuk, mert ezeket a feladatunk visszafüvesíteni, hanem lehetőleg mellette sétáljanak vissza a növendékek ne maradjon szemét, cigarettacsikk a területen parkolni lent a falu végén a Natura tábla előtt, sok autó esetén még a faluban, a patak mentén vannak parkolóhelyek, legyetek tisztelettel a falubeliekre az őszi vadászszezonban 10-17 között lehet a starthelyen tartózkodni, egyébként napkelte és napnyugta között lehetséges minden további szokásról, és fontos tudnivalóról, szabályról érdemes a helyi klubnál tájékozódni Kérjük ezeknek a szabályoknak a betartásával őrizzük meg a békés és együttműködő viszonyt! Amint megkapjuk a természetvédelmi engedélyt, egy ennél pontosabb starthelyrendet és szabályzást szeretnénk kialakítani Laci bácsival együtt. Az eddigi munkálatokért nagy köszönet jár Kállay Csongornak, aki segített a tárgyalásoknál, köszönet Bozó Olivérnek a terület tulajdonosának, aki ingyen rendelkezésünkre bocsájta a területet, a Bükki Nemzeti Parknak, aki segít abban, hogy a természetvédelmi szabályoknak megfelelően használhassuk a területet és mindazoknak a pilótáknak, segítőknek, akik munkájukkal rendbe tették a területet, és tettek azért, hogy továbbra is mindenki használhassa a Fedémesi Oktató Terepet! Köszönjük! SVB
Tick round green20 2021.03.19 Fedémes – helyzetjelentés Fedémes Kedves Pilóták! Sokféle hírt és kommentet lehetett olvasni a különböző fórumokon, és ezekről mi is csak közvetve értesültünk, de talán jobb ha tudja mindenki, hogy mi a helyzet az ország egyik legfontosabb oktató helyével kapcsolatosan. Az előző év végén Natura 2000 besorolása lett a területnek, ami néhány következménnyel jár együtt, de nem feltétlenül jelenti azt, hogy ne lehetne használnunk a területet siklóernyőzésre. Azért, hogy továbbra is legálisan lehessen használnunk a területet, két fronton indultak tárgyalások, a Szövetségek a Bükki Nemzeti Park vezetőjével, míg Laci bácsiék a helyi természet őrrel és a tulajdonossal kezdték meg a beszélgetéseket. Ez a két szál most tavasszal találkozott. Laci bácsiék megegyeztek a helyiekkel, és ezt a megállapodást követve kértünk engedélyeket, egy kivétellel, a létszám korláttal. A másik probléma, hogy a Fedémesi klub – rajtuk kívül álló okok miatt – de nem tudott beadni engedélykérelmet, így ezt mindenképp a Szövetségeknek kellett intézni, ezért folytattuk mi a megkezdett munkát. Az előzetesen megbeszélt 20-30 fős létszám korlátot nem láttuk kivitelezhetőnek és működőképesnek, állandó konfliktusokat szült volna, hogy ki regisztrált, ki nem, nyilván problémát jelentett volna, ha a helyiek nem tudnak menni, mert mások beregisztráltak előttük, valamint ilyen kevés pilótával nehezen finanszírozhatónak tartottuk a starthelyet. Így Laci bácsival és Veronikával egyeztetve újra tárgyaltunk a Nemzeti Park vezetőivel és helyi természetőrével, valamint Bozó Olivér a terület gazdája is fogadott minket egy újabb megbeszélésre. Így most sikerült szóban megállapodni a létszámkorlát nélküli területhasználatról. A múlt héten már be lett adva a kérelem, várjuk a hivatalos értesítést. Jelenlegi feladat, hogy a domboldalban ütött sebeket (felszállító autók keréknyomai) eltüntessük, még márc. 30 előtt. A pontos feladatot egyeztettük Bozó Olivérrel és a Nemzeti Park minden munkatársával, és ehhez keresünk most valakit, aki elvállalja, mindenkit megkérdeztünk, aki tud segíteni, és ha valakinek van ötlete örömmel várjuk. Végül elmondanám, hogy a legelső kérelmet kivéve az összes feladatnál egyeztettünk Laci bácsival és Veronikával, folyamatos a párbeszéd, konstruktív az együttműködés és úgy gondolom, hogy közös a cél, egy bárkában evezünk. Szeretnénk, hogy Fedémes megmaradjon olyannak, amilyen volt, és természetesen ezt Laci bácsival együtt értjük. Ha valakinek kérdése van, szívesen állunk rendelkezésre, telefonon, emailben, de sajnos a Facebook összes oldalát, csoportját mi sem tudjuk követni. SVB – Közös Siklóernyős Starthelybizottság – Jenes Győző
Tick round green20 2021.01.17 Starthelyalap 2021 pályázat - 2021. évi pályázati felhívás
Tick round green20 2021.01.17 SVB 2020 Támogatások - A Starthely Vegyes Bizottság (SVB) 2020 évi starthely támogatási pályázatok elosztásáról szóló beszámolója A Starthely Vegyes Bizottság (SVB) az idei évben igyekezett az első félévben meghozni a támogatásokról szóló kardinális döntéseket. Ez nem volt egyszerű a kialakult helyzetben, mivel feltehetően a járványhelyzet miatt az éves regisztrációk elhúzódtak. Ezért nehéz döntés volt a támogatások mértékének elbírálása év közben. Az év folyamán még beérkezett további források elosztásával a táblázatban látható eredmények születtek. A közzétett táblázatban minden beérkezett pályázat szerepel. Az egyes sorok a repülési területek szerinti bontásban tartalmazzák a pályázatban igényelt valamint a megítélt támogatás összege mellett a pályázó (szervezet) nevét és megjelöli az elnyert összeget kifizető szövetséget. A sorokat a tételre vonatkozó részletezés vagy kiegészítő tájékoztatás zárja. A megtörtént kifizetéseknél az átutalás dátuma is szerepel, amit folyamatosan frissíteni fogunk. A jobb alsó sarokban egy link található a pályázati kiírásra, továbbá egy linkláncolat mentén teljes áttekintést nyerhettek az SVB 2016-2020 közötti tevékenységéről is. A táblázatot záró összesítő sorok alatt a pályázók számára történő kifizetésekhez szükséges további információk találhatók. A támogatási összeg kifizetésével kapcsolatos további részleteket illetően kérjük, forduljatok az érintett szövetséghez. Minden pályázat esetében igyekeztünk a tejes igényelt támogatást megadni. Ahol ez mégsem volt lehetséges, ott legtöbbször a két szövetséghez összesen befizetett éves keretösszeg (Starthelyalap) határaiba ütköztünk és/vagy az adott igényt arányítanunk kellett más hasonló adottságú és látogatottságú, évek óta támogatott starthelyek működési költségeihez. A lehetőségeken belül igyekeztünk rugalmas döntéseket hozni. Ezen felül nagy erőkkel dolgozunk azon, hogy a legtöbb starthelyet engedéllyel használhassuk. Érintett nemzeti parkokkal, hatóságokkal, kezelőkkel folynak a tárgyalások. Megkérünk minden pilótát, hogy a tárgyalások lezárásáig kerüljék el az illegális – elsősorban a pilisi starthelyek használatát, ugyanis egyenlőre azok használata tiltott. A Starthelyalap közel 20 éves fennállása óta általános szempont – és ennek a következő években nagyobb nyomatékot kívánunk adni –, hogy a Starthelyalapból csak olyan, nem illegális repülési területek kaphatnak támogatást, amelyek minden magyar regisztrált siklórepülő számára korlátozás nélkül használhatók. 2021.01.17 Starthely Vegyes Bizottság Táblázat
Tick round green20 2020.02.22 Starthelyalap 2020 pályázat - 2020. évi pályázati felhívás

1 - 25 az összesen 32 találatból