SVB közlemények
Légtér
Bejelentkezés
SVB közlemények
Starthelycsoport:
Bér-hegy
Csákberény - Orond
Csobánc
Csóka-hegy DDNY
Csóka-hegy DNY
Csolnok - Mókus-hegy
Epöl
Fedémes
HHH - Óbuda
HHH - Újlaki
Máriahalom
Nagy-Kevély
Nyikom
Pilis
Tardos
Vértesszőlős
Visegrád
Közzétéve
Cím ▼
Starthely(ek)
Szöveg
2025.09.10
Visegrád, Nagyvillám starthely megnyílt
Visegrád
Kedves Pilóták! Örömmel értesítünk titeket arról, hogy a visegrádi Nagyvillám (É) starthelyünk sok év után ismét legálisan használható. A TV engedély alapján kötelező a napi regisztráció (itt a starthelyek.hu rendszerben), a létszámkorlát napi 50 fő. Ez jelentős előrelépés a korábbi 15 fős korláthoz képest! A regisztrációt a mai napon megnyitottuk. A starthely jelzőtábla a QR kóddal kihelyezésre került, ezt tudjátok használni a helyszíni becsekkolásra (lsd. képek). A starthelyre vonatkozó információk (TV engedély, PPZrt hozzájárulása, leszállók, parkolók, gyalogutak) frissítésre és feltöltésre kerültek. Ezeket meg tudjátok tekinteni a starthely adatlapján és a térképen. Kérünk titeket, hogy mielőtt repültök, TÁJÉKOZÓDJATOK a helyi viszonyokról, szabályokról, kérésekről! Ezúton köszönjük a DINPI és a Parkerdő munkatársainak az együttműködő hozzáállását, valamint a két starthely Őrző (BuBu és Attila) rekord sebességű vállalkozását az önkéntes munkára! Kérjük, hogy észrevételeiteket, kérdéseiteket nekik jelezzétek, mert úgy tudjuk fenntartani a starthelyet hatékonyan, ha az Őrzőknél futnak össze a fontos információk, változások! Kedvcsinálóként itt megnézhetitek BuBu tesztrepülését. Jó repüléseket és puha leszállást kívánunk ezen a gyönyörű helyen! SVB
2023.03.22
Vértesszőlős leszálló
Vértesszőlős
Kedves Pilóták! Kérünk benneteket, hogy Vértesszőlős leszálló megközelítésekor, vagy kis magasságú repülés esetén a térképen jelölt területet kerüljétek el. A területen tartott állatok az alacsonyan repülő ernyősöktől megrémülnek. A terület tulajdonosai kedvelik az ernyősöket, de kérésük, hogy alacsonyan ne repüljünk a terület fölé az ott lévő állatok miatt. A békés egymás mellett élés jegyében tartsuk tiszteletben a kérésüket. A leszálló megközelítéséhez, még kezdőként is simán ki lehet kerülni a jelzett (igen kicsi) területet, ez senkinek nem okozhat gondot. Figyelmességeteket előre is köszönjük, SVB
2025.04.09
Vértesszőlős leszálló
Vértesszőlős
A vértesszőlősi leszálló és a parkolóhoz vezető út megváltozott. Kérünk mindenkit hogy a felszántott területre ne menjen rá ha lehet akkor gyalog sem, autóval/motorral pedig semmiképp!!! Az út járható a kijelölt piros vonalon. Leszállni a zölddel jelölt területre szálljatok, és ne a szántón keresztben menjetek majd vissza a parkolóba, hanem körbe az úton. A gazdával Ábel még egyeztet, de egyelőre ez a megállapodás, és megígérte neki minden siklóernyős nevében hogy a szántóföldjét nem tapossa le senki. Legyetek kedvesek Ábel munkáját segíteni a megállapodás betartásával! Köszönjük a megértést és az együttműködést!
2025.04.27
Tardos leszálló
Tardos
Sziasztok. A tardosi leszálló tulajdonosa kért meg hogy továbbítsam az infót: a kaszálásig szeretné ha nem mennénk rá autóval a leszállóra. Leginkább az a probléma hogy a felázott talajt kijárják az autók és mindig új nyom van kezdve egy idő után, amivel nő az ő kára. Leszállni le lehet, de a lehető legrövidebb úton, rózsába összeszedve az ernyőt, menjetek fel hajtogatni az erdő melletti részre. Kupolázni, kisdombozni a kaszálásig nem szabad. Köszi a megértést.
2023.05.31
Tájékoztató a 2022 évi támogatásokról
-
2022. évi elszámolás
2018.01.21
Tájékoztató a 2017-es támogatásokról
-
https://tinyurl.com/y7bclxlv
2021.01.17
SVB 2020 Támogatások
-
A Starthely Vegyes Bizottság (SVB) 2020 évi starthely támogatási pályázatok elosztásáról szóló beszámolója A Starthely Vegyes Bizottság (SVB) az idei évben igyekezett az első félévben meghozni a támogatásokról szóló kardinális döntéseket. Ez nem volt egyszerű a kialakult helyzetben, mivel feltehetően a járványhelyzet miatt az éves regisztrációk elhúzódtak. Ezért nehéz döntés volt a támogatások mértékének elbírálása év közben. Az év folyamán még beérkezett további források elosztásával a táblázatban látható eredmények születtek. A közzétett táblázatban minden beérkezett pályázat szerepel. Az egyes sorok a repülési területek szerinti bontásban tartalmazzák a pályázatban igényelt valamint a megítélt támogatás összege mellett a pályázó (szervezet) nevét és megjelöli az elnyert összeget kifizető szövetséget. A sorokat a tételre vonatkozó részletezés vagy kiegészítő tájékoztatás zárja. A megtörtént kifizetéseknél az átutalás dátuma is szerepel, amit folyamatosan frissíteni fogunk. A jobb alsó sarokban egy link található a pályázati kiírásra, továbbá egy linkláncolat mentén teljes áttekintést nyerhettek az SVB 2016-2020 közötti tevékenységéről is. A táblázatot záró összesítő sorok alatt a pályázók számára történő kifizetésekhez szükséges további információk találhatók. A támogatási összeg kifizetésével kapcsolatos további részleteket illetően kérjük, forduljatok az érintett szövetséghez. Minden pályázat esetében igyekeztünk a tejes igényelt támogatást megadni. Ahol ez mégsem volt lehetséges, ott legtöbbször a két szövetséghez összesen befizetett éves keretösszeg (Starthelyalap) határaiba ütköztünk és/vagy az adott igényt arányítanunk kellett más hasonló adottságú és látogatottságú, évek óta támogatott starthelyek működési költségeihez. A lehetőségeken belül igyekeztünk rugalmas döntéseket hozni. Ezen felül nagy erőkkel dolgozunk azon, hogy a legtöbb starthelyet engedéllyel használhassuk. Érintett nemzeti parkokkal, hatóságokkal, kezelőkkel folynak a tárgyalások. Megkérünk minden pilótát, hogy a tárgyalások lezárásáig kerüljék el az illegális – elsősorban a pilisi starthelyek használatát, ugyanis egyenlőre azok használata tiltott. A Starthelyalap közel 20 éves fennállása óta általános szempont – és ennek a következő években nagyobb nyomatékot kívánunk adni –, hogy a Starthelyalapból csak olyan, nem illegális repülési területek kaphatnak támogatást, amelyek minden magyar regisztrált siklórepülő számára korlátozás nélkül használhatók. 2021.01.17 Starthely Vegyes Bizottság Táblázat
2020.01.22
SVB 2019 Támogatások
-
Tájékoztató a 2019. évi Startalap felhasználásról
2019.01.01
SVB 2018 Támogatások
-
Tájékoztató a 2018. évi Startalap felhasználásról
2010.01.01
Starthely Vegyes Bizottság
-
A magyar siklórepülő starthelyekért A HFFA és a SIRESZ elnöksége közös megegyezéssel úgy döntött, hogy a 2010 évi pilótánként 2000 Ft starthelyalap befizetéseket egy közös alapba helyezi és ennek elosztásáról egy 2-2 fő delegáltból álló Starthely Vegyes Bizottság (SVB) döntsön és a támogatások elosztását a döntés alapján közösen végezzék el. Elérhetőségünk: starthelyalap(kukac)googlegroups(pont)com
2025.03.12
Starthelyalap pályázat 2025
-
2025. évi pályázati felhívás Beadási határidő : 2025.05.01 Előző évi SVB 2024 Támogatások
2024.02.25
Starthelyalap 2024 pályázat
-
2024. évi pályázati felhívás Beadási határidő : 2024.05.01 Előző évi SVB 2023 Támogatások
2023.03.05
Starthelyalap 2023 pályázat
-
2023. évi pályázati felhívás Beadási határidő : 2023.05.01 Új határidő: 2023.07.30
2022.04.08
Starthelyalap 2022 pályázat
-
2022. évi pályázati felhívás Beadási határidő : 2022.05.01
2021.01.17
Starthelyalap 2021 pályázat
-
2021. évi pályázati felhívás
2020.02.22
Starthelyalap 2020 pályázat
-
2020. évi pályázati felhívás
2019.01.22
Starthelyalap 2019 pályázat
-
2019. évi pályázati felhívás
2018.01.24
Starthelyalap 2018 – pályázati felhívás
-
A HFFA és a SIRESZ közös Starthely Vegyes Bizottsága (SVB) pályázatot hirdet a starthelyek 2018-ban történő kezelésére. A pályázat nyílt, azon részt vehet bárki és bármely szervezet, aki/amely szerepet kíván vállalni starthelyeink fenntartásában. Egy starthely kezelésére több együttműködni kész pályázó is jelentkezhet, mint ahogy egy pályázó több starthely üzemeltetését is vállalhatja. A Starthelyalapba befizetők idén is egységesen 2000 Ft/fő összeggel járulnak hozzá az erre a célra létrehozott szövetségi keretekhez, melyeket az SVB összevontan kezel. A pályázati rendszer dokumentumai a Starthelyalapba befizető személyek számára betekinthetők. A pályázatokat –az életszerűséget követve– év közben folyamatosan fogadjuk be és több ütemben fogjuk elbírálni. Kérjük az első ütembe tervezett pályázatokat 2018. március 5-ig benyújtani. Az addig beérkező pályázatok értékelését március 21-ig lezárjuk, és az eredményt közzétesszük. A támogatásként megítélt összegek mérlegelésekor folyamatosan tekintetbe vesszük az év folyamán később várható pályázatok és esedékes kifizetések (pl. Kalocsa) fedezetének biztosítását. A fenntartott keret és a Starthelyalapba érkező évközi befizetések együttesen képezik a pályázati rendszer fedezetét. Kiemelten támogatott célok: Közkedvelt starthelyeinken továbbra is általánosan támogatott minden a szolgáltatások fejlesztésére (pl. tájékoztató tábla, online szélmérő, kamera stb.) és a repülésbiztonság növelésére irányuló tevékenység. Az egységes tájékoztató táblák formai és tartalmi követelményeit a pályázókkal közösen fogjuk kialakítani. Meglévő online állomás fenntartására (adatkommunikáció, egész éves felügyelet) egységesen 20,000 Ft/év pályázható. Esetlegesen felmerülő javítások, pótlások aktualitás esetén egyedi elbírálás szerint kapnak támogatást. Az egyes starthelyek működtetésének és fejlesztésének finanszírozásán túl kifejezetten ösztönözzük új starthelyek felkutatását, kialakítását és berepülését. ’Új starthely’-nek tekintendő, az a starthely amelyik nem szerepel a starthely katalógusban. Vagy amelyik szerepel, de már használhatatlanná vált. Új helyek –akár csörlős akár hegyi starthelyek– felderítésére és próba berepülésére alkalmanként 10,000 forint pályázható akár utólagosan is, a következő feltételekkel. az alkalmat legalább a kitűzött találkozó előtt 24 órával meg kell hirdetni a ’Paraglider friends Hungary’ facebook csoportban; a pályázó feladata az érintett terület és légtér jogszerű használatát biztosítani; új starthelyenként legfeljebb két alkalom kaphat támogatást; az útról, a tapasztalatokról beszámoló kerül közlésre a találkozó meghirdetése helyén és erről értesítő emailt kap a starthely katalógus kezelője starthelyek@gmail.com. A pályázatok a starthelyalap@googlegroups.com címre nyújtandók be. Az emailben vagy annak mellékleteként beadott pályázatnak tartalmaznia kell az alábbiakat: a pályázó szervezet vagy személy megnevezése; székhelye/lakcíme; elérhetősége a pályázat tárgya: a kezelésre vállalt starthely(ek) / leszálló(k) megnevezése és földrajzi helye (kevésbé ismert hely esetén pl. GPS koordináta) új starthelynél a repüléssel, megközelítéssel, helyi viszonyokkal kapcsolatos tudnivalók a pályázat keretében vállalt szolgáltatások felsorolása pl.: igény szerinti kaszálás, széljelzők (szalagok vagy bulók) folyamatos biztosítása, akadálymentesítés (bokrok, árkok, buckák megszüntetése stb.), egyéb biztonság növelő vagy kényelmi szolgáltatások az éves, folyamatos teljesítéstől eltérő esetben: tervezett határidő a pályázott bruttó összeg a pályázó közvetlenül vagy közvetve számlaképes-e? korábbi évben támogatást nyert pályázónak a beadványt ki kell egészítenie egy beszámolóval a megelőző pályázatára kapott támogatás összegének a vállalt feladatok teljesítésére bontott felhasználásáról. Részvételével a pályázó elfogadja, hogy pályázata nyilvános, azt az SVB a befizetők számára betekinthetővé teszi és saját éves beszámolójának mellékletében hivatkozásként felhasználja. 2018. január 22. Starthely Vegyes Bizottság (SVB)
2025.09.17
Pilis - napi regisztráció
Pilis
Kedves Pilóták! Múlt szombaton volt az első igazán nagylétszámú repülős nap Pilisen, amióta megnyílt ott a napi regisztráció. Ezúton is köszönjük a sok-sok pilótának, aki vette a fáradságot és elvégezte a kötelező adminisztrációt mielőtt elstartolt! Felmérve a szombati tapasztalatokat (és kikérdezve azokat, akik regisztráció nélkül repültek), két fő nehézséget azonosítottunk. 1) Voltak pilóták, akik nem tudták, vagy a startolás előtti nagy izgalmukban elfelejtették, hogy kell regisztrálni. 2) Voltak, akik próbálkoztak, de elakadtak, vagy túl sok macera volt a bejelentkezés, jelszó, stb. és inkább feladták. Az elsőn reméljük már ez az írás is segít, illetve szeretnénk kérni titeket is, hogy hívjátok fel egymás figyelmét, ha azt látjátok, valaki nem tud róla! Valószínűleg a megszokás is hiányzik még, de az is sokat fog számítani, hogy amikor elkészül a végleges tájékoztató tábla a mostani ideiglenes EU-s tábla helyett, az oszlopán lévő QR kód áthelyezésre fog kerülni a starthelyhez vezető ösvényre. Mivel a tájékoztató tábla végleges, minden érintett (PPZrt, DINPI, SVB) által jóváhagyott verziója már készen van, és sok fontos infó található rajta, csatoltuk PDF-ben. (Így a közlemény aljáról letöltve addig is tudtok tájékozódni, amíg legyártják és kihelyezik.) A második ponttal kapcsolatban az a konklúzió, hogy egy-két trükköt érdemes megmutatni nektek. Ezért készítettünk egy rövid bemutató videót arról, hogy mit és hogyan érdemes beállítani és használni a leghatékonyabb és kényelmes regisztrációhoz. A videót itt lehet megnézni. A videó Android telefonra készült el, iPhone esetén nagyon hasonló a metódus, kivéve a kezdőképernyőre rögzítés. Csatoltunk két képet, hogy a Safariban hol találjátok. És végezetül még egy apróság, ami bár logikus, talán nem mindenkinek egyértelmű. Azokon a starthelyeken (jelenleg 2 ilyen van), ahol kötelező regisztrálnunk, de nincs létszámkorlát (a főoldalon X/∞), nem szükséges előre regisztrálni. Mindig lesz kinn QR kód, aminek a beolvasásával a regisztráció ÉS a helyszíni bejelentkezés ("Itt vagyok") egy lépésben megtörténik. SVB
2025.07.28
Pilis - Éleskő starthely információk, Pilis és Nagy-Kevély online regisztráció
Nagy-Kevély, Pilis
Kedves Pilóták! A pilisi Éleskő starthely nagyjából elkészült, de a hivatalos átadás csak az egész projekt befejezésénél lehetséges, amivel ki kell várni a vegetációs időszakot (ilyenkor nem lehet dolgozni természetvédelmi szempontok miatt). Emiatt ősszel fognak csak folytatódni a munkálatok, így remélhetőleg az év végére várható a befejezés. Lesznek még javítások a rámpán is (pl. a nagyon behajló részek merevítése). A hivatalos átadásig nem tudnak felelősséget vállalni a helyszín és a rámpa állapotáért és készültségi fokáért. Nem tiltják, hogy használhassuk, de hivatalos engedélyt sem adhatnak. Kérjük, akik addig repülnek ott, ezt mindenképpen vegyék figyelembe! Az érvényben lévő természetvédelmi engedély értelmében Pilisen és Nagy-Kevélyen is kötelező az online regisztráció. A DINPI érintett tájegységének vezetése köszönettel elfogadta a starthelyek.hu rendszer használatát erre a célra. A TV őrök hozzáférést kaptak és a betanításuk megtörtént, a regisztrációt a mai naptól megnyitottuk. Folyamatban van az engedélymódosítás, mely lehetővé teszi majd a létszámkorlátok dinamikus módosítását - ezt a DINPI szakemberei is támogatják. Kihelyezésre kerültek az engedélyben szintén kötelezővé tett starthely jelző táblák, melyeken a QR kód beolvasásával a helyszínen (is) tudtok regisztrálni, illetve a jelenléteteket jelezni (Itt vagyok gomb). Felhívjuk a figyelmeteket, hogy az online regisztráció bevezetése szétválik a rámpa építésétől és annak jogi átadásától. Az egyik természetvédelmi követelmény, melyet az engedély kiadása (tavaly december) óta kell(ett volna) teljesíteni, a másik pedig műszaki / jogi kérdés és a Life pályázat köti meg a lehetőségeket. Fontosnak tartjuk, hogy a napi regisztráció bevezetése senkiben ne keltse azt az érzést, hogy akkor mostantól hivatalosan is szabad használni a rámpát - ennek értelmében a pilótáknak felelősségvállalási nyilatkozatot kell tenniük, ha mégis repülnek innen. Megértéseteket köszönjük! SVB
2025.10.02
Pilis - Éleskő javítási munkálatai
Pilis
Kedves Pilóták! Ma délelőtt nagylétszámú bejárás és egyeztetés történt az Éleskő starthelyen. Jelen volt a Pilisi Parkerdő részéről 3 fő, DINPI részéről 1 fő, a kivitelező és alvállakozójának képviselői, 2 sárkányos, 2 ernyős és egy ernyős kötődésű építész. Köszönjük mindenkinek a részvételét és konstruktív hozzáállását! Az egyeztetés célja a felmerült hibák és azok javítási lehetőségeinek átgondolása, véglegesítése volt a műszaki, természetvédelmi és balesetvédelmi szempontokat egyaránt figyelembe véve. A meghozott döntések mindenki számára elfogadhatók voltak és a javítási munkák már a jövő héten kedden meg is kezdődnek. A javítás idejére a starthelyre történő regisztrációt lezárjuk, a starthely nem használható. A rendszerben lefejlesztésre került a Lezárt időszakok modul. A lezárt időszakok: lehetnek részlegesek (mint a mostani eseti légterek a Dunántúlon), vagy teljesek (ez esetben az adott napra nem lehet regisztrálni) megjelennek a főoldalon lévő táblázatban (a regisztrációköteles starthelyeknél) kétféle ikonnal megjelennek a Regisztrációk menüben, ha a starthely és a dátum szűrés aktív, és aznap van lezárás megtekinthetők a nemrég elkészült Naptár modulban (sok egyéb - starthelyre is szűrhető - információval együtt) megjelennek a helyszíni QR kód leolvasásakor Reméljük, hogy ezzel a fejlesztéssel hatékonyabbá tesszük az információáramlást az ehhez hasonló körülményekről, és elkerülhető, hogy valaki potyára utazzon és mássza meg a nehéz felszerelésével a hegyet. Kérjük, egymást is értesítsétek az infókról, hogy mindenkihez eljussanak! Köszönjük! SVB
2025.02.03
Óbuda starthely 3. ütem
HHH - Óbuda
Kedves Siklóernyős Pilótatársak! Az Óbuda starthely fejlesztési munkálatainak utolsó, 3. üteme tervezett 2025. év elejére. A Kezelői hozzájárulást, engedélyt megkaptuk, hamarosan sor kerülhet a helyszínbejárásra is - ezzel együtt reméljük a források is összeállnak ahhoz, hogy megvalósulhasson, befejezhessük ezt a sok szempontból nagyon fontos projektet. Az utolsó fejlesztési ütem megvalósításának egyik sarokpontja a források előteremtése. Az elmúlt években kiemelkedő összegek fordítódtak az Óbuda starthely fenntartható fejlesztésének kivitelezésére a Starthelyalapból, Szövetségi (HFFA, SIRESZ) hozzájárulásból valamint céltámogatásokból - most az utolsó ütem költségfedezése az Óbudán repülő közösség rendkívüli hozzájárulását igényli. A Starthelyalapbó erre fordítható kereten felüli összeg előállítására az Óbuda Starthely Work Team külön gyűjtést indított, amin keresztül e poszt írásakor már összejött a hiányzó forrás több mint 90%-a, így nagyon bizakodóak vagyunk abban, hogy hamarosan összeáll a teljes keret (Gyűjtés, Starthelyalap, Szövetségek (HFFA, SIRESZ) és pilóták céltámogatása) és megkezdődhetnek az Óbuda starthely-fejlesztés befejező ütemének 2,475 millió Ft méretű fejlesztési munkálatai! Egy kis összefoglaló, hogy lássátok, hogyan is fejlődött Óbuda starthelyünk az elmúlt években: Ahogy arról az SVB és Szövetségek (HFFA, SIRESZ) az évek során már tájékoztatták a közösséget, hosszas tárgyalási folyamatok után a Kezelővel megegyezés született az Óbuda starthely minőségi javításáról: a starthely fenntarthatósága érdekében tereprendezés és a talajeróziót megelőző geocella telepítésének formájában. A közkedvelt és kiemelkedő nyilvánosságot kapó helyszínünk állagjavítása, fenntarthatósága kiemelt figyelmet kapott a Szövetségektől, SVB-től. Munkálatokat csak a téli hónapokban végezhetők az engedélynek megfelelő ütemben és tartalommal, így a tervezett fejlesztés - - méretére, költség- és munkaigényére tekintettel - 3 ütemre került felosztásra. * Az 1. ütem (2023.03.01-2023.03.27) munkálatainak finanszírozása teljes mértékben a két szövetség pilótáinak befizetéséből álló Starthelyalapból valósult meg: 4,029 millió Ft volt. Az első ütembe Újlaki rendezése is beletartozott, így Óbudára ebből az összegből 3,150 millió Ft. esett. * A 2. ütem (2024.01.08-2024.02.25) munkálatainak költsége 2,7 millió Ft volt, a kiemelkedően nagy méretű fejlesztés költségei már egyedül a Starthelyalap keretére nem lehettek terhelhetők, így a Starthelyalap 1,2 millió Ft mértékű hozzájárulásán túl a maradék összeg pilóták szövetségen keresztül befizetett céltámogatásából - 654 000 Ft - továbbá ezt kiegészítendő a két Szövetség saját tartalékainak és egyéb forrásainak bevonásával - 846 000 Ft - kerülhetett megvalósításra. * A 3., utolsó ütemet 2025 márciusig lehetne kivitelezni, költségvetési terve 2,475 millió Ft, mely összeget a rendelkezésre álló keretek ismeretében ismét csak részben fizetheti a Starthelyalap - a maradék forrás összegyűjtésére továbbra is aktív a Szövetségeken keresztüli céltámogatói befizetés lehetősége + ezen túl kértük az Óbudán repülő közösség rendkívüli hozzájárulását, ez a hiányzó forrás számításaink szerint kb 1,2 millió Ft. Köszönjük Támogatásaitokat! Köszönjük az Óbuda Starthely Work Team munkáját! Szép repüléseket! SVB
2021.11.15
Óbuda – leszálló
HHH - Óbuda
Kedves Pilóták! Mindkét szövetség értesült az Óbuda starthely alatti leszálló Önkormányzati hasznosításáról. Mindannyiunk érdekképviseletében SVB és az érintett terület kezelője között egyeztetés van kilátásban a közeljövőben, annak érdekében, hogy megmaradó területet leszállóként használhassuk hosszútávon. Várhatóan pár héten belül be tudunk számolni fejleményekről. Próbálunk minden tőlünk telhetőt megtenni, de ha tudtok segíteni a témában, akkor kérlek írjatok az alábbi címre: starthelyalap(kukac)googlegroups(pont)com Köszönjük. SVB
2021.12.24
Óbuda leszálló
HHH - Óbuda
Kedves Pilóták! Óbudán a lenti leszállót bekerítették, így az a leszálló mostantól nem használható, nem lehet oda leszállni. Figyeljetek és figyelmeztessétek egymást, biztosan lesz, aki nem követi online az eseményeket! A fenti leszállót használjátok, oda továbbra is van lehetőségünk leszállni. SVB
2023.04.20
Nyikom engedély
Nyikom
Csatoltan letölthető a Nyikom Starthely és Nyikom Leszálló belépési engedélye.
1
2
Következő ›
Utolsó »
1 - 25
az összesen
47
találatból